Jump to content

Peter Stahl


Ken Adams

Recommended Posts

Er Peters Stahl fortsatt i drift ?

De har vel kommet med noen av de mest innovative 1911-variantene gjennom tidene, spesielt med fokus på kaliberkonvertering. Peters Stahl Multicaliber var også utgangspunktet for Springfield Omega som floppet mye pga. at Springfield ikke klarte å holde tilsvarende nivå på produksjonskvaliteten som Peters Stahl. Nydelige våpen og absolutt noe utenom det vanlige :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har en liggende i skapet mitt, og da med konveteringssett til 9 mm og 45.

 

Det er et nydelig stykke våpen og skyte med. Den sitter som støpt i hånden min. Den er presis og har ikke hatt noen form for feilfunksjoneringer med den i begge kaliber.

Grunnet høy egenvekt, så er den behagelig å skyte med, og rekylen merkes lite.

 

Det eneste jeg gjerne skulle hatt er utvidet magasin kapasitet, da modellen jeg har kun har et 8 skuddsmagasin.

 

Pistolen har ligget de siste årene i skapet og ikke blitt brukt, grunnet andre prioriterte skyteaktiviteter. :wink:

 

Jeg vet ikke om den produseres mer, men da jeg kjøpte denne på midten av 90 tallet, så kostet denne skjorta. Pistolen med konveteringssett kostet etter det jeg husker ca kr.20.000,-

Link to comment
Share on other sites

Prövde for en tid siden en Peter Stahl 9mm, burde vare en 1911 av noe slag. Den falt i smak og

Er det kammerfolk som har efraing med dette merket?

Jada. Pent laget, presist. Håper dette er kommet tilbake for å bli, og med samme gode kvalitet som før.

 

Ken, det heter Peters Stahl. PeterS :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det kan du ikke mene Johan! Hvis du kjøper deg en CZ tror jeg hele min verden raser sammen. :lol:

 

Men seriøst, ble det noe mer av dette? 7K er jo betraktelig mindre enn de 20K nevnt tidligere her, men jeg aner jo ikke hva slags modeller og specs det er snakk om på noen av dem.

 

Husk uansett at det bare er penger; det trykkes nye hver dag. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@Lindskog, skjer ikke så mye, har ikke tatt noen besluttning enda, haster ikke heller.

Fikk voldsom lyst på en Les Bear 45acp jeg klådde på hos Holstad om onsdagen, men da blir det enda en kaliber med ladeutstyr osv som også kostr penger og hylsene er dyre og ikke så vanlige og finne på skytebanen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...