Jump to content

Hals mikrofon til Hunter F1


genesis_aix

Recommended Posts

Sliter litt og leter meg ihjel her! Satt å irriterte meg på elgjakta i fjor på dette med Jaktradio, lyd, microfon og hørselsvern...

 

Jeg har et Sordin Supreme Pro hørselsvern (har nedsatt hørsel med beskjed om å droppe jakt og skyting) og en Hunter F1 - og endte opp med å se en film med Bruce Willis i fullt army-gear og en "throath mic".

 

Den bør vel funke til å klare å kommunisere nesten lydsløst? MEN! hva passer til min F1 ?

 

gEnEsis

Link to comment
Share on other sites

Tyvlåner denne tråden litt. Kjøpte denne http://www.jakthuset.no/?product=lafayette-blatann-strupemikrofon-m-oreproppm5 for noen år siden. Konseptet er helt supert , men greier desverre ikke å gjøre meg forstått på eteren med den. Har lett etter en bruksanvisning da jeg tenkte jeg plasserte den feil. Kan noen prøve å forklare hvor mikrofonen skal ligge an for å få best mulig lyd ?? ( er vel det samme på alle strupemikrofoner vil jeg tro ?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en eldre modell av denne. Passer til sordin hørselvern. Fungerer fint for meg hvertfall.

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1509

 

Denne har jeg, men alikevel er lynivået ved bruk litt sjenerende. Hvor vi jakter kommer dyra ofte veldig tett på, og skytterne sitter temmelig "nær" hverandre så muntlig kommunikasjon om obervasjoner etc er nødvendig.

 

Spørsmålet mitt videre er også, hva "kalles" den pluggen som er på hunteren / lafayette? jeg ser Ebay har enormt mye, men er ikke vits å kjøpe noe som ikke passer... selvfølgelig går det an å bytte plugg, men :P

 

g

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...