Jump to content

Red Apple Light - hva har skjedd?


eaanon01

Recommended Posts

Uten at jeg vet det helt sikkert, så tror jeg det var fordi de lot skyttere skyte flere divisjoner som alle tellet på rsultatlisten.

Dvs man kunne skyte feks production først og så ta en ny runde i Standard. Dette er ikke rettferdig for dem som feks bare skjøt standard om morgenen (slik matchen var annonsert)

Link to comment
Share on other sites

§ 7.3.1 Match organizers must, prior to commencement of a match, appoint a Match Director and a Range Master to carry out the duties detailed in these rules. The nominated Range Master should preferably be the most competent and experienced certified Match Official present (also see Rule 7.1.5). For Level I and II matches a single person may be appointed to be both the Match Director and the Range Master.

Link to comment
Share on other sites

The nominated Range Master should preferably be the most competent and experienced certified Match Official present

 

merk, det står "should" ikke "must", dvs RM bør være ikke må være.

men er ellers enig i avgjørelsen men da pga "scoring" saken og ikke nødvendigvis pga RM (med mindre de ikke hadde utnevnt noen i det hele tatt, da)

Link to comment
Share on other sites

Kan det løses med smekk på lanken til arrangørene og stryke de doble resultatene, så vidt jeg husker fikk de navn som avslørte skyting i andre divisjon.

 

I alle tilfeller har NFPS statuert et eksempel som vil få arrangører til å ha ting på stell.

 

Jeg håper på flere level 2 stevner, lettere å skyte dersom starten ikke er for tidlig på morran.

Link to comment
Share on other sites

The nominated Range Master should preferably be the most competent and experienced certified Match Official present

 

merk, det står "should" ikke "must", dvs RM bør være ikke må være.

men er ellers enig i avgjørelsen men da pga "scoring" saken og ikke nødvendigvis pga RM (med mindre de ikke hadde utnevnt noen i det hele tatt, da)

 

 

Jepp, det står should... SHOULD be the most experienced CERTIFIED Match Official. Altså, det SKAL være en sertifisert match official (i Norge blir det NROI), og det BØR være den med mest erfaring.

Det er en av grunnene til at det er krav til alle klubber i Norge om å ha minst en NROI RO.

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp, det står should... SHOULD be the most experienced CERTIFIED Match Official. Altså, det SKAL være en sertifisert match official (i Norge blir det NROI),

 

 

Ikke ifølge Vince Pinto. (ikke at jeg er noen fan av han men er enig i dette tilfellet)

Fra IPSC GV:

 

Rule 7.3.1 gives you the answer. No, it's not mandatory, but it is highly recommended:

 

7.3.1 Match organizers must, prior to commencement of a match, appoint a Match Director and a Range Master to carry out the duties detailed in these rules. The nominated Range Master should preferably be the most competent and experienced certified Match Official present (also see Rule 7.1.5). For Level I and II matches a single person may be appointed to be both the Match Director and the Range Master.

 

Men som de også sier i tråden, kan regionene komme med ett eget krav om at alle skal være NROI og da overstyrer dette anbefalingen i boka.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ikke NROI Noway som bestemmer dette? (Nå vet jeg ikke hvem som Regione Director, men det er RD som faktisk kan skjerpe inn på reglene om han/hun så ønsker, ikke NROI Norway).

 

Forøvrig er reglene ganske klare på at det ikke er påkrevd med sertifiserte MOer på noe Level, kun at det er anbefalt (A1.5-6, og 8). 7.3.1 sier jo ganske så klart at det foretrekkes at RM er sertifisert MO og sågår den mest erfarne sertifiserte MO tilstede. Som sådan kommer ordet tilstede i spill, og da har man indikert som i viss tilstede. D.v.s. Er der ikke noen sertifisert MO tilstede, så bør man bruke den mest erfarne som er tilstede, er der en sertifisert MO tilstede, bør man bruke denne, er der to eller flere sertifiserte MOer tilstede, bør man bruke den mest erfarne til RM.

 

Dette gjelder Level I-II stevner, fra Level III og opp er det regional director eller høyere som bestemmer. (ref A1.5-6) Og selv om disse kan velge å bruke ikke sertifiserte MOer, er det mer en høyst tvilsomt at så vill skje. Men muligheten har de.

 

OBS! Jeg er ikke for bruken av ikke sertifisert RM, men jeg mener regelverket klart åpner for det. :wink:

 

P.s. Å ta inn andregangs resultatene fra de som har fått gå to ganger i resultatlista, er etter mitt syn (og ht. regelverket) klar grunn til å stryke stevnet. (om Red Apple Light klarer å produsere en resultatliste uten feil iht. regelverket, burde man kansje vurdere å regodkjenne stevnet).

 

P.s.2 Slik jeg har forstått det, er det innført krav om sertifiserte MO til RO i Region Norway. Så diskusjonen i så måte må gå på hvorvidt man ønsker å pushe dette som sak opp mot RD.

 

Edit, rettet noen feil og litt tydligjøring av begreper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...