Jump to content

Extra rifleløp som mangler dokumentasjon - få registrert.


458Lott

Recommended Posts

Hei,

 

Trenger hjelp - få råd fra noen av dere ute på nettet med og finne løsning(er) på følgende case.

 

Historikk: Kjøpte for noen år siden en brukt rifle av en privatperson og der det til denne rifle det fulgte med et ekstra løp, og i en annen kaliber en det som var i registrert og som det manglet papirer på.

 

Har nå tenkt og fått registert dette ekstra løp, men etter kontakt med tidligere selger så sier han at han ikke har noen papirer på dette løp iom at dette ble kjøpt sammen av ham med våpenet av en børsemaker på den tid det ikke trengtes og søke på extra pipesett.

 

Hva kan jeg gjøre nå?

Noen forslag?

 

Mvh

 

458Lott

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Takker for tipset. Ja det er vel muligens et sett og gjøre det.

Men vil ikke den mulige børsemakeren få et forklaringsproblem?

Eller kan "denne børsemaker" ha hatt lov og hatt liggende løp uten registrering?

 

Mvh

458Lott

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Amnestiet er en eneste legale muligheten du har, alle andre løsninger krever godvilje fra våpenkontoret ditt. Det enkle er ofte det beste!

Det første forslag om å la en børsemaker kjøpe og selge løpet funker heller ikke, han må også dokumentere hvor han har fått løpet fra, egentlig tviler jeg på at du finner en børsemaker eller forhandler som vil være med på noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette med disse pipene blir sterkt overdramatisert.

Reis innom lensmannen og forklar det hele, og si at du vil ha det registrert. Tror ikke på noe drama ang. dette.

 

Ei pipe er like farlig som et spett, og er som regel uten nr. Dette har jeg erfart at ofte er vanskelig for dem å få registrert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette med disse pipene blir sterkt overdramatisert.

Reis innom lensmannen og forklar det hele, og si at du vil ha det registrert. Tror ikke på noe drama ang. dette.

 

Ei pipe er like farlig som et spett, og er som regel uten nr. Dette har jeg erfart at ofte er vanskelig for dem å få registrert.

 

Ikke vanskelig i det hele tatt, dama bak skranken har et valg på skjermen som heter "uten nummer". Og mest sannsynlig får trådstarter kort på pipa si uten noe styr.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat vert opp i samme dilemma sjøl,men eg benytta meg av amnesteiet,tok med meg løpet på politi kammeret og viste det fram,fylte ut en vanlig våpensøknad,der eg skreiv at eg ville ha løpet registret på meg og refererte til våpen amnestiet.det ble ikkje stilt noen slags spørsmål,kun hyggelig oppførsel fra dama i skranken,dei er jo kjempeglad for alt som blir regstrert eller innlevert.ei lita uke seinare var papirene i orden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...