Jump to content

Hodeplagg til jakta som er brillevennlige i drittvær?


iStig

Recommended Posts

God morgen!

Har lenge slitt med å finne et hodeplagg å bruke til jakta som oppfyller følgende kriterier:

 

-Mulighet for signalfarget

-Skjerme brillene for det verste av regn/sludd/snø

-Varm når det begynner å li utpå jakta/kalde posteringdager, men ikke så varme at man ikke kan gå i trasig terreng med de uten å renne bort.

-Må kunne kombineres med hørselvern

 

I helga ble jeg sittende med en caps med signalfarget lue over men det føltes langt fra optimalt. Er det noen ringrever som har noen fine tips?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Eg brukar ein Skjoldlue frå Hufa luefabrikk i Ålesund. Dei har alle storleikar (lagast på mål) og sender gjerne i posten. Lua er laga av 100% ull og har lengre luebrem enn dei fleste andre luene eg har sett. Han kjem i ein mykje skarpare raudfarge enn biletet ! Han har òg nedfellbare ørelappar som kan nyttast under kaldare jakt dagar. Om han er meir brille vennlig enn andre veit eg ærligtalt ikkje, men ring/mail og høyr !

 

57D3421217A64DA48016EDE0C4952AAE.JPG

Link to comment
Share on other sites

@ HighPower

Tror ikke det er samme hatt. Har kikket gjennom Chevalier sine sider og det kan tyde på at den modellen jeg har ikke finnes lengre. Filthatt med "dokk" i pullen, ørevarmere og litt annerledes festing av reima rundt enn den du viser til. Reima er vendbar brun/orange.

 

Er litt på utkikk etter lettere hatt til finværsdagene og vurderte et par modeller fra Stetson som jeg fant hos hattebutikken.no, men de hadde bare for store størrelser. Min blir litt varm på godværsdagene.

 

Edit: Er vel en viss forskjell på var og varm 8)

Link to comment
Share on other sites

Mye gode forslag her, har sett etter en som den Chevalier-cap'en men har ikke funnet noe før nå! Får ta en titt om det er mulig å finne i noen norske sjapper.

 

Linser? Tja, har brukt det i mange år men har gått bort fra de siden de gjør allergi verre. Laser? Tja, har vurdert det også, det er jo praktisk til det daglige, men man en av bivirkningene er at man får dårligere nattesyn, det er ikke noe jeg vil risikere til bø-jakta. ;)

Hatt med brem hele veien som Arizona blir for kort foran og ser for meg at brem på sidene blir irriterende når man bruker hørselvern utenpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...