Jump to content

Winchester Modell 70, 7mm Remington Magnum


Handberg18

Recommended Posts

Pushfeed eller kontrollert mating (Omtales som "Pre 64")?

 

Amerikanerne var over seg da den kom siden det var en moderne rifle med kontrollert mating, men så tok økonomene over, og så ble den push-feed, og da gjorde den lite annet enn det en Remington 700 kunne ( Litt annen sikringsløsning - låser så vidt jeg vet tennstempelet i motsetning til Remington 700.).

 

Så etter mye gnål fra våpenskribenter ble M70 med kontrollert mating relansert. Akkurat nå vet jeg ikke hva som blir laget av M70, men skulle jeg kjøpt en M70, måtte det vært utgaven med kontrollert mating.

 

Ellers så er de som andre amerikanske våpen - ikke helt ferdige, men med mye potensiale.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har en jeg kjøpte en fra en børsemaker.

Første problem var at pinnen som holder avtrekker var for lang slik at den tok borti utkasteren slik at denne ikke kom opp så jeg måtte plukke ut hylsene fra kammeret etter avfyring, men har man ei fil så er ikke dette et stort problem.

Synt stokken virker fin utvendig, men ser bilig ut da det er bare hardplast mellom låsekasse og hodet på skruene som holder den i stokken.

 

Ser ut som ei grei børse for den som liker å mekke litt sjøl, men ville ikke anbefalt den til noen som skulle gå rett fra forhandler til skogen etter de erfaringer jeg har gjort.

Skruene virket også litt korte slik at den fremste løsner etter noen runder på banen om du har et kraftig kaliber.

 

Ellers enkel oppbygging som hvilken som helst idiot klarer å plukke i småbiter for rens og puss.

Link to comment
Share on other sites

I dag er det FN huset i USA som produserer Win 70 bl.a til forsvaret og politiet der. Kvaliteten er nå topp i forhold til tidligere! Det brukes støpte deler som i Ruger, Montana m.flere. Min mening er at Win 70 produsert på 90 tallet og frem til konkursen kan du kaste i søppla! Skeive låskasser, usentrisk,feil med montasje hullene og mye mye mer. Montana 1999 kan du få fra Trondheim.http://www.montanarifleco.com/custom.rifles.html" target="_blank og FNH USA kan du få fra Norskog.

http://www.fnhusa.com/l/products/law-en ... es/tsr-xp/" target="_blank Når det gjelder 7mm RM har jeg bare posetiv erfaring. Kamret min på skulderen og ikke belte,satt kula max ut og fikk3 skudds-samlinger (100m) på 9mm gjevnt. Sako'en ble brukt til alt fra ryper til Elg. Men det var til reinsjakt jeg kjøpte den pga den flate kulebanen og milde rekylen. Smellen må du ta til vurdering og særlig til skogsjakt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...