Jump to content

Uværsbukse


Polardego

Recommended Posts

Vurderer å skaffe meg et par membranbukser som tåler uvær. At de er lydsvake er ikke et krav da de skal brukes over tregrensa. Fargen er det heller ikke så farlig med bare det er en nøytral farge. Synes faktisk det er en fordel at buksa har et glatt ytterstoff siden sneen ikke legger seg like lett på et glatt stoff. Noen som har erfaring med Norrøna Recon?

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å skaffe meg et par membranbukser som tåler uvær. At de er lydsvake er ikke et krav da de skal brukes over tregrensa. Fargen er det heller ikke så farlig med bare det er en nøytral farge. Synes faktisk det er en fordel at buksa har et glatt ytterstoff siden sneen ikke legger seg like lett på et glatt stoff. Noen som har erfaring med Norrøna Recon?

 

Jeg har god erfaring med Recon. Du kan bli litt klam når man går tungt, men om man husker å benytte luftemulighetene så berger man bra. Virker som en svært solid bukse, sammenlignet med de fleste alternativene. Jeg har ikke klart å få hull på membranen. Mitt største ankepunkt er at de ikke er lydløse, ellers synes jeg de er perfekt på en "normal" høyfjellsdag på høsten. Tror også Norrøna Dovre kan være et godt valg. Virker som en litt lettere versjon av Recon.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt et par Recon bukser, de imponerte stort i butikken, men dessverre viste det seg at det var et dårlig eksemplar. Revnet i skrittet, patenten på leggen spratt løs ved andre gangs bruk. Samt det oppsto en rekke små rifter nederst. Norrøna reparerte imidlertid problemene ganske raskt for en liten penge. Senere raknet sømmen i skrittet på nytt :cry: (Blir å ende sine dager som ei vedklyve-bukse på ei eller annen hytte...)

Har inntrykk av at det er en svakhet ved Norrøna sine GT-bukser at de gjerne revner i skrittet og at det gjerne oppstår lekkasjer ved knærne?

Gode uværsbukser: Ville valgt ei selebukse med innvendig gamasj, i ganske kraftig stoff. Har ei fra Arc'Teryx nå som så langt har vært veldig god. (Ca et år.)

Har hatt to par Bergans Dermisax (er det Trollheimen de heter?) brukbart fornøyd. Ganske lette og veldig tett, begge veier. Lufte-glidelåsene burde vært adskillig lenger, litt "posete" passform.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt min Recon dress i 8 år, og blir nok brukt noen år til. Bedre utluftingsmuligheter enn feks dovre, da du kan glide opp en glidelås fra kneet og ned til ankelen, litt mye borrelåser rundt glidelåsene. Men jeg bruker gamasjer over buksa uansett. Synes ikke plassformen er den beste, men det kan vel hende jeg har kjøpt litt stor størrelse. Buksa er jævlig dyr og jeg tror ikke jeg hadde kjøpt recon buksa på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Prødve denne dressen i dag....... Må si jeg var imponert over passformen på buksa....selv for ei med for MYE av både rumpe og lår.

Passformen var meget god....

 

Kunne godt tenkt meg denne Norrøna Reconen eller Norrøna Forelhogna (i brunt) da fortrinsvis til reisnjakta og bruk i fjellet....

Da ikke som jakt dress i lavlandet....pga for mye støy...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...