Jump to content

Hylster (IPSC) til Pardini PC/GT45


vingemutteren

Recommended Posts

Har en klubbkompis som skyter Pardini i standard. Kan sjekke hva han bruker... Vet han også er misfornøyd med hylsteralternativene... Men synes jo ærlig talt folk bare kan slutte å kjøpe tullevåpen til IPSC. Nytter jo ikke med våpen man ikke får ordentlig hylster til engang... :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skyter praktisk med Pardini selv, og bruker et CR Speed WSM II hylster. Det er greit nok, kan justeres i alle retninger. Og ikke minst: Pardinien sitter fast når den skal, og er enkel å få ut av hylsteret når du må.

 

Hadde DAA levert en "holster insert block" (i mangel på et bedre, norsk ord) hadde jeg uten tvil brukt DAA Race Master hylsteret mitt. Men, det ligger pent i hylla og venter på noe som passer.............

Link to comment
Share on other sites

Pardini har ett eget race holster om jeg ikke husker feil. De ser greie ut. Ingen anelse hvem som selger de. Tullevåpen ja du kan så si ;)

 

edit: litt ned på siden

http://www.pardini.de/z_gk.htm" target="_blank

De er selvfålgelig apedyre i kjent pardinistil.

Det er selvfølgelig dette hylsteret jeg har (tror det var ca1800kr hos Børselars), ett helt vanlig Riwal hylster med Pardini logo på utsiden og Riwal på baksiden. Ypperlig til feltbruk (sliter ikke soting om man behøver det), men ikke til IPSC. Skjeftet er over 50mm fra kroppen, og det kan ikke justeres.

 

Skal finlese regelverket litt, så får vi se om jeg ikke taper på en blokk på beltet. Eventuelt på innsiden av bunnen av hylsteret (bunnen ut, skjeftet inn) for å få ned avstanden til 50mm. (Standard våpen dette).

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å bestille en insert som er beregnet på mindre avtrekker bøyler, for så å frese ut så den passer til bredere bøyle? Er ikke sikker på hvorledes Race master hylsteret er oppbygd (tenkte ikke på å se etter da jeg så på ett her forleden).

 

Tenkte litt på den løsningen når Glocken ble levert inn, bredden på avtrekkerbøylene på Glock og Pardini er ganske lik (ikke mange mm som skiller)

Men, utformingen på selve låsemekanismen gjorde at jeg slo det kjapt fra meg. Avtrekkerbøylen på Pardini er skrå, kontra de avrundede eller firkanta bøylene på andre våpen. Insert til Glock passet bra i bredden, men selve låsingen hadde ikke hatt mange millimeter plast for å holde på plass avtrekkerbøylen (og våpenet). Resultatet kunne vært å miste våpenet rett ut av hylsteret. Og er det noe du ikke vil skal skje i praktisk skyting, så er det at våpenet tar seg en tur på egen hånd ut av hylsteret.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig dette hylsteret jeg har (tror det var ca1800kr hos Børselars), ett helt vanlig Riwal hylster med Pardini logo på utsiden og Riwal på baksiden. Ypperlig til feltbruk (sliter ikke soting om man behøver det), men ikke til IPSC. Skjeftet er over 50mm fra kroppen, og det kan ikke justeres.

 

Da er det altså ikke gull alt det står pardini på alikevell ;)

 

Når det gjelder racemaster hylstret så kan det hende det du skisserer er mulig. Usikker på om man klarer å demontere insert blokken slik at man får tilgang til delen som låser over bøylen. For denne klarer man ikke å slipe ned riktig uten å ha den løs fra resten. Har ikke sett så nøye på hvordan det fungerer, men kan alltids sjekke om det er til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg brukt Riwal hylsteret på ett Level 1 stevne, og det fungerte helt ok. Bortsett fra at jeg ikke overholder 50mm regelen til punkt å prikke.

 

Likefullt kunne jeg tenke meg ett RaceMaster hylster til riggen, og latt Riwalen få henge på felt beltet.

 

Er det noen som vet om noen som har tilgang på en GT45 og mulighet til å modifisere en RM insert?

 

Skal nevne at jeg så på en insert til en STI i helga, og det så ikke så helt enkelt ut å få plass til Pardiniens noe voldsomme triggerguard.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...