Jump to content

AimPoint - Hvilken modell?


Engø

Recommended Posts

Hallo alle med erfaringer rundt AimPoint! :)

 

Driver å vurderer å kjøpe meg en aimpoint nå, men usikker på hvilken modell av dem.

Jeg har skjønt at det muligens går på vekt og størrelse på prikken?

 

Men lurer på erfaringer og anbefalinger rundt noen av modellene, alt er åpent.

Selv har jeg en Blaser R8 med 9,3 løp som jeg tenkte jeg skulle sette den på, så har jo sett litt på Micro'n med Blaser montasje.

Men er åpen om postitive og negative ting rundt i forhold til modellene om hverandre, i forhold til hvilken jeg skal velge i forhold til denne børsa.

 

Jakter stort sett elg med det, evt blir det gris og no greier etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

På min Blaser R93 fikk jeg modifisert en micro. Smeden tok av det orginale festet på microen, så monterte han det rett på en Blaser-montasje.

 

Resultatet ble ett veldig lavt sikte, for meg er dette helt utmerket til raske skudd på kort hold.

 

Dotten på microen er litt grov, men fungerer helt utmerket ut til 100 meter (om nødvendig), passer nok likevel best på hold under 70 meter.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar!

 

Blir vel ikke så høy montasje hvis man har Micro med Blaser innfestningen heller?

 

Vet at det hvertfall går ann å få 4 moa lys på Microen.

 

Har sett på Trijicon, men fins de bare med trekant og ikke vanlig prikk? Og den tror jeg og gikk ann å få ned til 4 moa.

 

Men mulig de går mindre og, ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke direkte sammenlignbart med jakt, men i praktisk skyting er det brukt en del rødpunkt, og et problem med 2 MOA Dot´en er at den ikke er rund.

Gjelder i alle fall Comp M4. 4 MOA Dot´en er rund... Man får jo selv avgjøre om det har noen betydning for en, men... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...