Jump to content

Lyddemper til .223 rem.


mts95

Recommended Posts

Hei! jeg har en Howa 1500 .223 rem.

Jeg har en Sonc 45 lyddemper på den. dette er den eneste lyddemperen jeg har prøvd på en 223 og lurer på hvor stille det er mulig å få den? på sonic demperen er smellen så høy at du nesten burde ha høselsvern ute. det vil vel alltid være litt smell av 223`n p.g.a den høye utgangshastigheten, men hadde vært fint om noen av dere kom med erfaringer eller tips til andre lyddempere. :)

 

Takk for svar (om jeg får noen)! :P

Link to comment
Share on other sites

Du får nok ikke dempa så fryktelig mye mer, da en sonic45 er mer enn stor nok til å ta opp kruttgassene i en 223. Overlydssmellet får du ikke gjort noe med. Men du skal ikke se bort i fra at du kan gå ned til en Sonic35 og få like god demping med lavere vekt.

Link to comment
Share on other sites

Har du kappet løpet? I såfall det skulle du ikke gjordt. Lengere løp = mindre smell

Hvor stille skal du ha det? Skal du ha filmsmell må du lage ammo som ikke bryter lydmuren altså under 330m/s

 

Vil du ha det mere stille? Det billigeste er å kjøpe flere baffler til demperen du har og bygge den større.

 

På dempere kan du si, jo større jo bedre med tanke på lyddemping.

Link to comment
Share on other sites

Har samme rifla, men med a-tec demper.. Liker heller ikke å skyte masse skudd uten hørselvern, men på jakt går det helt fint!

 

Har du kappet løpet?

 

Det er ikke farlig å skyte uten demper; men treffpunktet vil nok endre seg noe! Så greit å teste, og greit å vite hvor mye det endrer seg. Plutselig en dag må du skyte uten demper.

 

Husk gjengebeskytter om du skal vase rundt uten demper på da :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Uten demper vil det smelle som et helvette! Dette fordi kruttet ikke får brent helt opp før det forlater løpet (slik jeg har skjønt det). Du vil og få en helvettes munningsflamme. Jo kortere løp, jo mer av begge disse "effektene".

 

Om kortere løp har noe å si for smellet MED demper, er jeg usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...