Jump to content

Remington Versa Max


Torbjorh

Recommended Posts

Henta Versamax'en på lørdag og skutt med den på søndag og i dag.

Har testa ammo på papir.

 

Hagla har svelga alt fra lette 24gr leirdueammo til 3,5" stål. Er snill på rekyl. 3,%2 merker man men var ikke ubehagelig. 3"magnum er ikke noe problem.

 

Er sålangt veldig godt fornøydmed hagla.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer en sånn selv. Bytte ut den dritten av en 870 jeg har. :D

 

Men har ikke fått sett på en enda, og lurer litt på hvordan mekanismen fungerer.

Kan du slippe fram bolten fra bakre posisjon ved å dytte opp materen slik som f.eks 1100?

Hvis man har skudd i kammeret og et i magasinet, kan man dra bolten tilbake og kaste ut skuddet fra kammeret uten at den lader fram et nytt skudd? (tror også dette funker på 1100)

 

Har du mulighet til å sjekke opp dette med noen klikkpatroner?

Link to comment
Share on other sites

Den er på mange måter en ren kopi av benelli M4. En del patenter gikk ut og remington lagde versamaxen. De er så like at mange har kalt den "Benmington" eller "Remnelli". Feks så passer avtrekker mekanismen fra benelli rett på. Og en skytter i usa satt på en benelli pistolgrep stokk med noen små modifikasjoner.

 

Funksjoneringen er som med M4en. Du slipper bolten med en knapp på siden. Og som med benelli M1/4 kan du bytte ut patron i kammeret uten at den spytter ut en fra magasinet. Den er knapp ved avtrekkerbøylen man kan trykke på for å slippe ut en patron fra kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en VM. Er fornøyd med den, både med funksjonering, balanse og rekyl. Skikkelig bruksjern, super enkel mekanisme som minner i mye om Benelli M4. Systemet for å veksle mellom 12/70, 76 og 89 syns jeg er genialt, i og med at det ikke er noen bevegelige deler. Alt kommer an på lengden på patronen.

Ellers er inntrykket at den er litt røff i finishen, men det plager ikke meg med en hagle som skal brukes til røffe oppgaver. (Les sjøfugl/And/gås)

 

Utfyllende tråd her:

http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?f=55&t=244957&sid=7f0ff003e499385dcdf989c4e7737160&start=1380

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har ikke testet den, men den har alle de nye forbedringene, så den gjør nok jobben glimrende. På min VM har jeg fått på forbedringene og det bare funker, fra første skudd med leirdue ammo til 12/89 og det er normen, ikke unntaket. Er en tråd på shotgunworld.com på 107 sider!! Der finner du info om Sportsman også og mye erfaringer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...