Jump to content

Match skjefte til S&W mod 952.


ojoh

Recommended Posts

Vurderer å anskaffe match skjefter til min S&W mod 952. Er det noen som vet om den gamle mod 52 har samme rammeutforming som mod 952 slik at matchskjefter til mod 52 også passer min 952. K.Nill har matchskjefter til mod 52 som jeg kunne tenke meg, er det noen som har noe erfaring de vil dele?

Link to comment
Share on other sites

Takk for opplysning Domino. Hvis det bare er skruehullen så går det sikkert an å få KN til å tilpasse det/evnt litt hjemmemekking. KN har ferie frem til 20 august så jeg får ikke svar på henvendelsen før det..

Tanken var å konvertere 952'en til grovfelt øvelsen - så langt har feltrevolveren gjort nytta - men den blir litt tung for bane-enhåndsøvelsene og gir ikke optimal håndstøtte.

Er det andre habile skjeftemakere som lager Matchskjefte til S&W mod. 952 jeg burde vurdere?

Link to comment
Share on other sites

Grepsikringen er såvidt jeg kan vurdere ute av drift - jeg kan trekke av og hammeren faller uhindret mot stiften uten at jeg holder sikringen inne. Jeg har ikke prøvd med skarp ammunisjon... Så jeg regner med ar jeg bare kan fjerne hele sikringen. Jeg har allerede en STI Target Master med KN Master II grep for PPC. Jeg forespurte Nill om Master II grep til 952 i fjor og da kunne de ikke levere, og kunne heller ikke si når de ville ha noen for salg. Jeg har sendt forespørsel til Nill, men de har ferie...

Link to comment
Share on other sites

S&W 952 er utstyrt med tennstempelsikring. Når grepssikringen trykkes inn oppheves tennstempelsikringen. Det går an å ta avtrekk uten å trykke inn grepssikringen for den sperrer ikke avtrekkeren, men da er tennstempelet låst og du får ikke avfyring (Sjekk selv ved å la pistolen peke oppover og slipp en blyant ned i løpet. Ta så avtrekk først uten å klemme inn grepssikringen, og deretter et avtrekk med grepssikringen presset inn). Tommelsikringen på sleiden sperrer heller ikke avtrekkeren, men legger seg mellom hanen og tennstempelet så hanen ikke kan treffe tennstempelet. I tillegg sperrer tommelsikringen grepssikringen slik at den ikke kan trykkes inn, og tennstempelet forblir låst. Personlig ville jeg beholdt funksjonaliteten til grepssikringen akkurat slik den er fra fabrikkens side.

 

Med hilsen

 

Grampus

Link to comment
Share on other sites

Det med grepssikringen var interessant, jeg var overbevist om at den ikke virket. Ser at tommel-sikringsfløyen legger seg over tennstiften og hindrer at hammeren slår mot den, men at grepssikringen hindret stiften var jeg ikke klar over - da lærte jeg noe nytt. Er dette forskjellig fra mod 52 eller har den samme funksjon? Et match skjefte vil jo måtte holde denne sikringen permanent inne siden den dekker hele grepet. Er dette kanskje killer'n for Match skjefte ideen?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Droppet match skjefte og gikk for et Master II grep fra Nill, kom i posten i dag og er montert... Løftet grepsfølelsen dramatisk, og gjorde slett ikke pistolen mindre pen. Tilpasning og finish er 110% fantastisk, da gjenstår prøveskyting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter fremdelese med å legge ut bilder, prøver via dropbox og overføring. .. mener jeg har fått det til med "cut and past" en gang men det går ikke lenger.

 

Skulle gjerne funnet en metode som virker (må ha det med t-skje...) for jeg har endel bilder som sikkert er interessante for andre på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...