Jump to content

Løpslodding løsna...?


Jaktfalken

Recommended Posts

Har hatt en Husqvarna 300 kombi (Zoli) i 16 år, som har funka bra, med helt ok presisjon. På banen i dag, slang den 3 skuddsamlinger, med kald pipe, over hele skiva på 100 meter'n. Både med og uten kikkert. Dette med ammo jeg har brukt i årevis.. :trist: . Kan ikke se noen tegn til feil på børsa, men noe er åpenbart gærn't. Kan det være løpsloddingen, som har løsna? Det er ikke noe dyrt våpen dette, men har tjent meg supert i 14 sesonger. Er vel kanskje ikke pengene verdt å reparere...? Noen som vet ? Ser at man kan få en Sabatti med lodda løp til 12 ooo , og de er vel av ok kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmeladd med Woodleigh kuler, som alltid har fungert topp. Hvor lang tid mellom skudda er forsåvidt uinterresant, da jeg vet hvordan den oppførte seg før, når pipa ble varm. Men pipa var kald i dag. Slark ?? Hallo,jeg er da ingen idiot! Det ville jeg sef ha merka. Og NEI, den har aldri slått seg. 7X57 R...selvfølgelig 8)

Link to comment
Share on other sites

du som lader eller en som lader for deg?

 

Jeg lader selv. Skyter av prinsipp ikke med andres hjemmeladninger. Ladningen er Norma hylse, CCI 200 hette, 49 grn N-160 bak en Woodleigh weldcore PP 160 grn. Vo= 780 m/s. Brukt den i mange år. Setter gjerne 3 skudd innafor 5 cm på 100 meter, med kald pipe. Ved rask skyting, satte den 2dre skuddet 5-10 cm over, og 3dje 10-15 cm over. Nå var det "jevn" spredning over hele skiva.. Har vel allerede bestemt meg.. Livet er for kort til å kødde med sånt, så den blir vel levert til destruering, når jeg leverer søknad på ny til uka :wink:

Tenkte da på en Sabatti i 20/76mm og 7-57R.. MED lodda piper, det er et must for meg. Noen som har erfaringer med den :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...