Jump to content

Frk. Tikka Bamsemums


Guest Tikka M55 308win

Recommended Posts

NÅ MÅ JEG INNRØMME AT JEG ER EN SMULE BETENKT :?:?

Altså.....her kommer cluet:

Mulig jeg heretter bør skifte nick til bamsemums :shock::shock: ....fordi nå føler jeg meg litt som dama i Haisommer....bare at haien er bytta ut med bamsefar.

Om dette er en morsom historie eller ei....min mor synes nok sikkert ikke det, men KUUUULT er det!!

Undertegnede har elgjakt-terreng like utenfor Namsos og hytte på Børgefjell. Det er mange mil som skiller disse "lekeplassene", omtrent 15, allikevel skjer altså dette.

For noen uker siden var jeg og revejegeren ute og luftet bikkja og trimmet rævva ute i elgjaktområdet vårt. Dette er et terreng som det vanligvis kryr av elg, men akkurat denne dagen var det komplett tømt for klauver. Stusset jo selvfølgelig på dette, men svaret gav seg nokså raskt da vi plutselig gikk oss på stoooore labber med enda større klør tydelig avvmerket i grusen....og vi snakket da om bare 400 meter fra nærmeste bolighus/område. I og med at det da hadde vært tørt i en lengre periode, samt at hunden ikke gjorde noe notis av sporet, gikk vi glad og oppspilt videre. Senere på kvelden fikk vi bekreftet av en heller oppspilt viltforvalter, at vi hadde vært kun 300 meter unna ei binne med unge :shock::shock::?

 

Så...nå i helga gikk startskuddet for multesesongen oppe i Børgefjell.

Min far er særdeles ivrig i så måte, og letet høyt og lavt....snudde på hver en stein og tue.....tok seg virkelig god tid :? Svarthunden løp og svinset rundt og hadde hundeferie :wink:

Etter endt dag og endt middag, kom latmarken krypende, og søppelposen ble hengt på en spiker utenfor kjøkkenvinduet...riktignok 2-3 meter over bakken......og glemt!!!!

Utpå natten ble beboerne av Bjørkebo vekket av lyder som kunne tyde på at det kom besøk :?:?

Min mor gikk da til kjøkkenvinduet.....åpnet det :shock::shock::shock: ....hehehehehe...og oppdaget først at søppelposen var vekk :shock::shock::shock:

Etter mye oppstyr og bildetaking av spor dagen etterpå, kom så hele konvoien av menn med "licens to kill"( DET har også jeg....men ikke for akkurat dette området) og karelske bjørnehunder, og kunne fortelle oss at bamsefar til og med hadde forsynt seg av hundematen oppe på terrassen til naboen som apretif til søppelposen til mor :lol::lol:

Jeg kan hermed høytidelig love dette eminente forum at jeg GARANTERT ser etter 20 ganger før jeg klapper svarthunden på hodet sent på kvelden :wink: når vi neste gang skal dit opp på gaupejakt, beverjakt, rypejakt, jervejakt eller bamsesafari :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du får velge å se det sånn at elgjakta kan bli ekstra spennende i år. Artig histrorie om søppelposen :D

 

Det er forresten ikke uvanlig at bikkjeladden ikke gjør notis av ferske bjørnespor. De aller, aller fleste hunder velger å late som ingenting når de kjenner bjønnelukt. Det er ytterst få hunder som tar opp ferske spor. Det er mye av årsaken til at man så ofte hører om ettersøkslag som returnerer med elghundene sine og fastslår at det ikke er bjørn i området, selv om det faktisk finnes bjørn der.

 

Med mindre du vet at hunden din slår ut på bjørn, og dersom du har grunn til å tro at det er bjørn der du er, kan du heller stusse litt hvis hunden begynner å pisse unormalt ofte på buskene. Det KAN være tegn på vitring, men kan selvsagt også være tegn på blærekatarr :wink:

 

Skitt jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...