Jump to content

8X57 i Sauer 303


auvik

Recommended Posts

Ja for all del... selg heller ammon billig til meg. :?

Vi nevner jo i fleng: Brownng BAR, Browning 1819 og ikke minst det litt obsskure halvautovåpnet USM1 "Garand" som alle bare ramlet i stykker med en gang man brukte de hyperskadelige og våpendestruerende korossive hette ammunisjonen... :roll:

 

Jeg er fasinert av dette korossive hette problemet, jeg husker når det startet for rundt 20 år siden, og nå har det blitt en vedtatt sannhet som gjentas og gjentas i det uendelige - uten noen faglig henvisning eller diskusjon.

Puss løpet etter bruk, det er nok lurt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fasinert av dette korossive hette problemet, jeg husker når det startet for rundt 20 år siden, og nå har det blitt en vedtatt sannhet som gjentas og gjentas i det uendelige - uten noen faglig henvisning eller diskusjon.

 

Det skyldes nok at erfaringen har blitt mindre, og da begynner man å se problemstillinger av worst-case-typen. Jeg har sett noen piper som nok har fått korrosiv ammo uten puss, og det ser ikke bra ut. Men de klarte å håndtere det før, så man klarer det også i dag. Jeg ser bare ikke helt poenget med å bruke dårlig ammo i nye, kostbare våpen.

Link to comment
Share on other sites

Løpet er nok greit å få rent.Jeg har ikke fått børsa enda.Å ta ut pipa ser greit ut etter som jeg ser på demo.Det er gassylinderen som jeg litt bekymret for.Den må nok plukkes helt i atomer.

Takker for svar.

 

Jeg har en slik rifle, og om du gidder å plukke dette i atomer har du masse fritid ;)

Hadde dratt ut kulene i den gamle ammoen du har, ladet dem i nye hylser og hatt et problemfritt Sauer eierskap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...