Jump to content

Hvilken av disse montasjene?


Oddeiste

Recommended Posts

http://www.ebay.com/itm/Tactical-Lever-Super-Quick-Release-Steel-Scope-Mount-for-Baikal-IZH18-IZH94-/150852083064?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231f7c1d78#ht_5342wt_142

 

http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-Steel-Scope-Mount-for-Baikal-IZH18-IZH94-/150852083056?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231f7c1d70#ht_1180wt_1185

 

Har en baikal kombi 6,5x55 og skal montere hurtigmontasje på den.

Har funnet disse to som ser solide ut, koster 1000-1500kr. Hvilken av disse ser ut til å kunne holde treffpunktet best, tenker da på hvordan man strammer de til skinna. Argumenter gjerne hvorfor.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har absolutt ingen aning om hvordan disse vil fungere, men reagerer på at de ser kliss like ut, samme pris, samme beskrivelse og sågar samme selger, så jeg antar det er samme montasje men to forskjellige anonser fra samme selger.

 

Det ser snedig ut med den armen på siden som jeg antar er til for å klemme fast/løse ut montasjen fra kombiens orginalspor så det må jo være mye raskere i bruk enn de montasjene med store 2store skruer som jeg tidligere har sett reklamert på finn.no

Det er nesten som at jeg må be deg om å kjøpe den og komme tilbake i tråden med en produktbeskrivelse når du har montert og prøvd den :)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som innfestning/stramming er likedan på begge, det er en skru på den ene og en vippearm på den andre som klemmer låseplata etter at du har tredd/sklid montarsen inn på montarsjesporene på kombien, hva som blir best???

Vippearmen er vel raskest og blir sikkert like stramt som skruen pga armen er lengre (moment) en skruen (vingemutter) og vippearmen har sikkert en strammeskrue på andre siden.

Skulle jeg kjøpt montarsje så tror jeg at jeg hadde prøvd den med vippearmen pga raskere å betjene påsetting av demontering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...