Jump to content

X3M1 kamuflasje, spørsmål om hetta.


barerobert

Recommended Posts

Jeg fikk nettopp en X3M1 camo i posten som later til å være fantastisk.

 

Men jeg skjønner ikke hetta, det er en strikk på den som er for lang til at den bare skal rundt haka og for kort til å snurre rundt hodet. Det KAN se ut som det egentlig skal være en slags lås på den som det er rundt livet på buksa. Kan det stemme? At det rett å slett mangler lås på hetta?

 

Det var likt på ei ekstrahette jeg bestilte i vintercamo, samme strikket i samme lengde uten noen lås.

 

 

Noen som kan si noe om hvordan den skal brukes? Jeg klarer ikke å ta det intuitivt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jeg har funnet nytte i strikken.

når jeg har hetta på er strikken bak nakken - slakk.

Når jeg skal ha den av bøyer jeg nakken fremover og trekker hetta av. Så henger den og dingler på magen (mellom kikkerten og lokkefløytene så det ikke skrangler) når jeg går mellom postene... :roll:

Lett tilgjengelig til å bøye nakken frem og trekke den over igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte Jaktfall AS om hvordan den var tiltenkt å brukes å fikk svar ganske kjapt :)

 

Jeg siterer...

 

Det du skal gjøre er å slå en løs løkke ytterst på strikket, ca 5 cm fra enden. Da tar du på deg hetta, drar strikket over hodet så det ligger an mot nakken, så justerer du den lengden som er passe for deg, comprende?

Mvh Bjørnar

 

Jeg prøvde det, og det funka som snus :)

Kan forøvrig melde at dette er en fantastisk kamuflasje, lydløs, visker ut alt av konturer og tåler fint å bli våt uten å miste funksjon.

Har aldri opplevd småfugler synge så nærme, eller at jeg har lurt på om armen min er en del av en bjørk før... Tommelen opp for denne!

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg faktisk to :!: hetter. Det ene er en vanlig fin netting som jeg dekker hele ansiktet med bortsett fra øynene, litt sånn bankranerstil. Deretter tar jeg på meg caps og så x3m1-hetta, da får jeg x3m1-hetta litt ut fra ansikt/øyne og strammer da ikke denne hetta noe særlig bak. Syns x3m1-hetta kiler/kan være litt ubehagelig mot ansiktet, da er nettingen bedre. Hindrer også mygg.

 

Blir for varmt på de varmeste dagene, men ellers funker det bra. Har funnet denne løsningen etter mye testing, for den gjør at brillene ikke dugger, og jeg er optimalt kamuflert.

 

Skal sies at dette kun gjelder når jeg er på jakt som krever optimal kamo, som gåse og duejakt.

Link to comment
Share on other sites

+1 på denne. Bruker en ansikts camp sak som dekker rundt øyne samt nese og hake, så har jeg på en camokaps med løv på og så på toppen har jeg x3m1 hetta. Da sitter den ganske løst på og hindrer mygg i å komme til samt at jeg føler hodet mitt ikke får noen typisk hodefasong.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo det jeg skrev jo!

:-)

Jeg spurte Jaktfall AS om hvordan den var tiltenkt å brukes å fikk svar ganske kjapt :)

 

Jeg siterer...

 

Det du skal gjøre er å slå en løs løkke ytterst på strikket, ca 5 cm fra enden. Da tar du på deg hetta, drar strikket over hodet så det ligger an mot nakken, så justerer du den lengden som er passe for deg, comprende?

Mvh Bjørnar

 

Jeg prøvde det, og det funka som snus :)

Kan forøvrig melde at dette er en fantastisk kamuflasje, lydløs, visker ut alt av konturer og tåler fint å bli våt uten å miste funksjon.

Har aldri opplevd småfugler synge så nærme, eller at jeg har lurt på om armen min er en del av en bjørk før... Tommelen opp for denne!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...