Jump to content

ruger 10/22 / SR-22 presisjon


Luriz

Recommended Posts

Hei. Hva kan man forvente seg av presisjon ved de forskjellige 10/22 etter at man har funnet ammoen som går greit/best i sin egen børse?

Jeg lurer da med andre ord på hvor små samlinger har dere fått på 50 eller 100 meter med Compact/Carbine/sporter/target/takedown/tactical.

Er også veldig interresert i hva man kan forvente av en SR-22.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke testet lengre hold enn 25m på den billigste versjonen fra søylen som jeg har puttet Nordic kitet på. Da blir den litt lik sr-22.

Fikk inntrykk at kassen blir en del stivere når en skrur fast dette kit'et slik at løpet blir mere stabilt.

 

Testsamlingen på 5 skudd er på 1/4del av en femmer på 25m liggende uten støtte. Skal ta en test på 50 og 100m når jeg kommer hjem igjen fra ferie, og da tenkte jeg å få montert 2foten.

 

normal_samling-22.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tre skudd på 97 meter og resultatet en ti-kroning. Dette med en vanlig 10/22 med original plaststokk og Leupold VX3 3-9 40, ca fem cm kappa løp med a-tec demper og tofot.

 

Hva folk klager på mht. presisjon på rugern er meg ukjent. Og til info bruker jeg CCI standard.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig burde vi laget en tråd der det er et standardoppsett på hvordan man tester presisjonen.

 

For eksempel.

 

Type børse med eventuelt modifikasjoner, bilde av børsa frivillig.

 

Type ammo: (anbefales å bruke den som din børse går best med)

 

Samling på 25m, 50m, 75m og 100m

 

Testen skytes enten med 2fot eller med støtte for å få mest mulig av skytterfeilene vekk.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke testet lengre hold enn 25m på den billigste versjonen fra søylen som jeg har puttet Nordic kitet på. Da blir den litt lik sr-22.

Fikk inntrykk at kassen blir en del stivere når en skrur fast dette kit'et slik at løpet blir mere stabilt.

 

 

Hei.

Hvor kjøpte du nordic kittet?

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har jeg fått prøvd meg litt til i dag, og dro opp holdet til 50m i tilleg til 25m "hagebanen".

 

Rifle: Ruger 10/22RB cal. 22LR 18,5"/47cm

 

Modifikasjoner: Nordic component AR-kit med 2fot og en kina "ACOG TA31 4X32 scope with Doctor auto red dot" på toppen.

 

normal_Tricjiconsikte1024.JPG

 

Samling på 25m sirkelen er ett kronestykke. 5skudd

 

normal_25msamlingtrijicon4x.jpg

 

Samling på 50m sirkelen er fortsatt kronestykke. Hullet nede til høyre stammer fra innskytingen.

 

normal_50m_samling.jpg

 

Jeg merket at optikken på kinakikkerten og mitt syn gjorde det vanskelig å se at jeg siktet samme plassen hver gang.

 

Har puttet på en burris 6,5-20x på toppen nå for videre presisjonsmåling..

 

Ammoen som ble brukt er eley sub siden det var det jeg hadde for hånden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...