Jump to content

PACT Professional XP Chronograph


Rs.1600

Recommended Posts

Noen erfaringer med denne driten?, datakabelen er av elgammel 9pin type som ikke har vært i bruk på pc de siste 10 år,

noen som har brukt usb overgang og lykkes med det?

 

Har sett litt på utenlanske forumer og sett att de ikke har fått pc`n til og virke med usb overgangen.

 

Sender den tilbake hvis jeg ikke kan koble den til pc.

Bytter vel til denne og håper den er bedre. CED Millennium 2 Chronograph System

Link to comment
Share on other sites

Tja.. Kjenner det problemet der..

 

Jeg har et eldre, men velfungerende Pressure Trace trykkmåleutstyr som er utstyrt med RS-232 og har vært gjennom 3 forskjellige slike konvertere, et utall drivere og til slutt ga jeg opp og bygde opp en liten stasjonærpc for å ta med på banen når jeg skulle måle trykk.

 

Her om dagen var jeg så heldig og fikk tak i en relativt brukbart spec'et laptop med serieport.. nå bærer jeg lettere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter og Raudnakke.

Jobber til daglig med navigasjonssystemer i båter og offshore.

Påstår fremdeles att dette er ett driverproblem. (ikke riktig driver til konverteren)

Annbefaler Moxa http://www.moxa.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank. Her finnes usb serial konvertere som virker, med drivere til Windows og Linux. (UPort 1110) Husk att driveren skal innstalleres før man kobler til USB porten.

Dette er skikkelig utstyr. Importør/forhandler finnes i Norge.

Elektronix AS

 

 

Address: Strandveien 33 N-1366 Lysaker Norway

Phone: +47 67 58 77 70

Elektronix AS

Link to comment
Share on other sites

Har nå prøvd å koble den til 3 forskjellige stasjonære pc`r , men ingen ting skjer, kronografen påstår att den er ferdig med å koble til, men det funger ikke.

Har også testet med en gammel lapptop som jeg bruker til bildiagnose, men funker ikke det heller.

Helt utrolig att de kan selge ting som ikke er usb kompatible i 2012.

Har bare 7 dager igjen av angreretten, så dette tullet her går i retur.

Link to comment
Share on other sites

Nei, fulgte ikke med annet enn kabelen, måtte laste ned i fra siden deres.

Og i de fleste pc`r sier programmet att ingen com port finnes, er vel bare driveren på pc`n som mangler, selv om dette er rart da alle sammen er innstalert med medfølgnde programvare.

 

Programmet kan ikke innstaleres uten com port i orden.

http://pact.com/index.php?option=com_co ... &Itemid=48

Link to comment
Share on other sites

Nei, fulgte ikke med annet enn kabelen, måtte laste ned i fra siden deres.

Og i de fleste pc`r sier programmet att ingen com port finnes, er vel bare driveren på pc`n som mangler, selv om dette er rart da alle sammen er innstalert med medfølgnde programvare.

 

Programmet kan ikke innstaleres uten com port i orden.

http://pact.com/index.php?option=com_co ... &Itemid=48" target="_blank

Jeg har lastet ned og testet programmet mot en PC med usb-serial konverter og simulerer data inn på denne.

Får lagret dataene, men i feil format da jeg ikke kommer inn i progammet for å se formatet den sender ut?

Sender deg mitt tlf. nr. på PM, så kan du ringe meg hvis du ønsker?

Link to comment
Share on other sites

Takket være god hjelp i fra kjella så funger programmet.

Men det er elendig, kan kun laste ned begrensede skytedata til pc.

Ser ingen muligheter til å legge inn nye kuler osv i fra pc eller bruke pc`n som skjerm til kronografen på banen.

Pact var en skuffende opplevelse.

 

Noen som har en bra kronograf å anbefale?

Må kunne bruke pc som skjerm og ha ett bra program så allt kan legges inn i fra pc.

 

Noen som vet om denne er bra? https://www.competitionelectronics.com/ ... egory_id=7

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...