Jump to content

Våpen- sikkerhetsskap for pistol


hybris

Recommended Posts

Hei, er ny innen pistolskytingshobbyen, men regner etterhvert med å skaffe meg eget våpen - og må da ha et sikkerhetsskap. Da jeg antagelig ikke vil gå til innkjøp av gevær, trenger jeg kun et mindre skap til pistol(er).

 

Jeg lurer først på om noen har tips til fornuftige skap til et mindre antall håndvåpen, som ikke nødvendigvis er så utrolig tunge (regner med å bolte det fast, så da trenger ikke selve skapet veie så utrolig mye) - har planer om å montere det i andre etasje, så da er det jo greit at man klarer å bære det opp trappa :)

 

Lurer også litt på hvordan folk tenker ved montering av slike skap. Den kan jo også fungere som safe for verdisaker, så kan kanskje være greit å montere litt ute av syne - og hvordan håndterer man oppbevaring av nøkler? Skapet har jo liten effekt hvis nøkkelen henger i nøkkelhylle ved inngangsdøren. :)

 

På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg har lagt merke til at prisforskjellen er liten - så har tenkt tanken. Har dog et "walk in closet" hvor jeg vurderte å putte skapet, og min bedre halvdel har sikkert noen tanker om hvorvidt det er fornuftig bruk av plass å ha et fullstørrelse våpenskap der. :)

 

Alternativt har jeg en kjeller også med masse plass, men den har også egen inngang med litt puslete lås og er ikke nede der så ofte - så det føles litt mindre sikkert å ha skapet der. Men nå er det vel ikke innbrudd så veldig ofte, og litt av vitsen med slike skap er vel at man ikke klarer å bryte seg inn i de så lett. :) Får tenke litt på det. Takk for innspill!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsåvidt allerede vokst ut av 40l skapet, dette blir snart montert på **, og blir for 1 våpen samt pass/verdisaker, og ett større blir satt i ** når det er klart for det for håndvåpen, langvåpen og ammo..

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev, får plass til 3 kofferter av div størrelse i skapet jeg har nå.. Hadde de f.eks liggi i futeral istedenfor koffert hadde jeg sikkert hatt plass til 10 stk.. Om du skal ha til 1 våpen + ammo holder det med 20l skapet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...