Jump to content

Lakking av kevlar/plaststokk


carFun

Recommended Posts

Har en weatherby ultralight med en alt for lys farga stokk etter mitt syn, den med mye lysegrått og litt svarte prikker...

 

 

Om jeg da pusser av dette og lakker med en annen farge vil dette da føre til at verdien i rifla synker ved et eventuelt salg?

Link to comment
Share on other sites

Har en weatherby ultralight med en alt for lys farga stokk etter mitt syn, den med mye lysegrått og litt svarte prikker...

 

 

Om jeg da pusser av dette og lakker med en annen farge vil dette da føre til at verdien i rifla synker ved et eventuelt salg?

 

Om du mener du har skutt flere dyr etter lakkering vil jeg si at verdien (ikke i kroner og øre) på rifla har steget!

Om du får noe mer igjen ved salg vet jeg ikke. Kommer vel helt ann på hvor bra jobb du gjør med lakkeringen.

Link to comment
Share on other sites

vanligvis synker verdien på våpen om du gjør noen som helst form for inngrep.

dessuten er det få typer "maling" som virkelig er slitesterke og tåler olje/solventer de lett kommer i kontakt med på våpen.

tror det finnes endel tråder om dette med malig av våpen her på kammerset om du leter litt!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor mye en slik rifle er verdt i utgangspunktet. Er det en klassiker med høy pris vil den nok synke en god del pga lakkering, men er det ei som i utgangspunktet ikke er verdt over ti tusen, da tror jeg at jeg ville lakkert den. Det viktigste er at du trives med den sjøl. Ikke tenk på eventuell neste eier. Har du tenkt å selge neste år kan du la være. Har du tenkt å ha rifla i ti år til, lakkèr! :) Om prisen synker en tusenlapp eller tre om ti år spiller liten rolle. Synker den ti tusen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...