Jump to content

Sommermat fra Highpowers feriekjøkken


HighPower

Recommended Posts

Da har undertegnede dristet seg til å improvisere på kjøkkenet igjen. Sommermat denne gang, siden ferien er over oss.

 

Som jeg har vært inne på ved tidligere anledninger anser jeg meg selv som amatør på kjøkkenet, men innimellom får jeg ånden over meg og tenker som så at en gitt kombinasjon umulig kan smake annet enn godt. Hvis denne antagelsen viser seg å stemme ender det gjerne med en tråd på kammeret... :wink:

 

Denne gangen startet jeg med kyllingfileter. Disse ble smurt inn med pesto.

p1020641m.jpg

 

Så strødde jeg på flaksalt og nykvernet pepper.

p1020642f.jpg

 

Herligheten ble så pakket inn i bacon.

p1020643r.jpg

 

Dette ville sikkert passe udmerket på grillen, men jeg hadde andre planer. Lot det stå og godgjøre seg en halvtimes tid.

p1020644f.jpg

 

Ventetiden brukte jeg på å lage en salat som tilbehør.

p1020645p.jpg

Jeg går ikke inn på oppskriften på salaten siden jeg alltid blander den ut fra hva jeg har for hånden. Men jeg har et par faste innspill - har bl.a. alltid i litt av en eller annen form for chili, nok til at det setter smak, men for lite til at det "brenner". Har også alltid med noe syrlig.

 

Så var det tid for å sette filetene på varmrøyking.

p1020646n.jpg

 

Første gang jeg prøver dette, så litt prøving og feiling med røyketid. Etter 20 minutter så det slik ut.

p1020647b.jpg

Men fortsatt rått i midten. 20 minutter til, og maten erklæres ferdig.

p1020648t.jpg

 

For enkelhets skyld servert med salte potetchips. Hadde nok gjort seg med hjemmelagde pommes frites e.l. Ble forøvrig servert med en Cune Rioja Gran reserva 2000.

p1020649y.jpg

 

Konklusjoner:

- Utrolig enkelt å lage til, lager seg stort sett selv

- Saftig, mørt og himmelsk smakfullt

- Anbefales å prøve :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...