Jump to content

Endelig 9mm i hus


sindre.S.K

Recommended Posts

Etter mye synsing og veiledning noen forsøk på litt villedning ;) så falt valget på en pardini GT9 6" og nå i dag etter to måneder med ventetid ( ulidelig lenge ) så kom den i posten ( selvfølgelig på fredag den 13.) og på arbeidshelga mi. Men etter to måneder med lengsel så kan ikke noe så ubetydelig få stå i veien for noe viktig så jeg fikk lurt meg unna ei lita stund ( jeg styrer min egen dag) og testa bella som ho har fått til navn, fikk fine samlinger, men lå 30 cm for høy, men det er kjapt og stille, så blir det mest mulig fin innstilling og bli kjent med husets nyeste dame før felt nm starter :)

Får legge ut noen bilder av ho over helga når jeg får tilgang på pc.

Link to comment
Share on other sites

olav m: For skyttere på ditt nivå er sikkert .45 vel så bra som 9 mm. Men jeg håper alle kan enes om å anbefale 9x19 til nybegynnere. Jeg har sett nok eksempel på desillusjonerte nybegynnere som har sluttet etter noen stevner med .45 og 35-50 poeng i feltløypa.

Link to comment
Share on other sites

nhd, helt enig med deg,en nybegynner har fordel av å begynne med en 9mm. Har akkurat vært ute å skutt med .45 nå og ser at den er ikke så tilgivelig for småfeil som en 9mm er, tyngre kule og mer rekyl forsterker feil i rekylopptak osv. At et større kulehull er en fordel er tull, et kantskudd er et resultat av "skytefeil" om samme skuddet hadde vært skutt med 9mm hadde det nok stått lenger inn i blinken. Men for min del så er det "utfordringen" med det, på en perfekt dag så går det bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...