Jump to content

"Ny" stokk til min M67


Recommended Posts

Dette er egentlig et prosjekt jeg tenkte å begynne på for 2-3 år siden, da jeg kjøpte en brukt M67-stokk av en kar her på forumet. Veldig herja stokk, men det har ikke noe å si ettersom jeg skal mekke på den uansett. Har nå endelig fått ut finger'n, så i går begynte jeg.

 

Planene er justerbar kolbe (og muligens kappe, om jeg gidder/føler for det), omforming av stokken, ny optikk, ny tofot. Får se hvordan det baller på seg etterhvert.

 

Dette er utgangspunktet (dette er ikke min rifle, men en helt lik).

KV67-F1b.jpg

 

Her er noen bilder. Beklager kvaliteten, de er tatt med en gammel iPhone. Dessuten vises ikke bildene likt her som på pcen min, pga den fordømrade Photobucket-skiten. Prøvde å legge ut bilder som er rett vei og ikke opp-ned, men neeeei da. Hekkans drit.

 

Edit: Bildene vises riktig om man klikker på dem.

 

Første bilde: Saget av en bit av kolben for å gjøre den regulerbar. Har begrenset med utstyr her, så det ble ikke spesielt pent etter at jeg tok en runde med stikksaga. Dog hadde jeg litt glassfiber fra Biltema liggende, så jeg hadde på litt av det på begge tre-delene, med et ark i mellom. Når det tørker er det bare å slå delene fra hverandre, så har man to deler som passer perfekt sammen.

 

kolbestpt.jpg

 

kolbehel.jpg

 

Her er bitene slått fra hverandre. Papirarket var svakeste ledd, så det ble riktig så smooth.

 

tattfrahverandre.jpg

 

ferdigstpt.jpg

 

Skal mekke litt mer i kveld eller i morgen, får se om jeg legger ut flere bilder da.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Oppdatering!

 

Bestemte meg for å gjøre fremre del av stokken "firkanta". Fryktelig dårlig forklart, men heldigvis knipsa jeg noen bilder med mobilen.

 

Måtte lage meg et anlegg slik at støpinga skulle bli litt enklere. Kolben passer rett nedi her.

 

IMG_0233.jpg

 

Test-"kjøring" med kolben for å se at anlegget passer.

 

IMG_0234.jpg

 

IMG_0235.jpg

 

Teipa hele anlegget, slik at ikke glassfiberen skal lime sammen treet i anlegget og treet i stokken. Erfaringsmessig sitter denne glassfiberen noe helt inni hampen hardt, nesten som lim..

 

IMG_0236.jpg

 

Pussa litt på stokken for å få bort lakk, fett osv.

 

IMG_0237.jpg

 

Glassfiber og greier. Denne glassfiberen blir for øvrig ganske varm når den herder, in keis noen har planer om å teste den. Tar ikke fyr eller noe sånt, men kan jo være greit å vite i tilfelle [sett inn passende grunn her].

 

IMG_0238.jpg

 

IMG_0239.jpg

 

Her har jeg klint på med glassfiber. Måtte ta et dritkjapt bilde, for det begynner å herde tvert. Er pusseklar etter 20 minutter, tror jeg det var, så man må være litt kjapp. Dog ikke så kjapp at man ikke får blanda inn herderen skikkelig, noe jeg begynner å lure på om jeg gjorde. Det tørker nå, ser det ut til, men får se hvordan resultatet blir.

 

IMG_0240.jpg

 

Trykte treet nedpå. Var ikke så vanskelig å få den i water, ettersom hullet der avtrekkeren kommer ut på undersiden jo er helt i water. Bare å legge vekta på akkurat det området.

 

IMG_0241.jpg

 

Sannelig ikke sikker på om det har dekt skikkelig der "inne". Planen var jo å få fine vinkler i hjørnene, men spørs om det blir så pent. Mulig jeg må gå over og flekke boblehull og sånt etterpå.

 

IMG_0242.jpg

 

IMG_0243.jpg

 

Pussing i mårra, tror jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

et lite tips. bruk halvparten av herderen du har brukt. sparkelen der er grå i utgangspunktet,og skal ikke bli lyserosa etter at herderen er innblandet.for mye herder svekker styrken i sparkelen itilegg ;) forøvrig bare å pøse på med bilder. prosjekt liker vi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...