Jump to content

Mauser M98 3006 Prosjekt


Recommended Posts

Da er tiden inne for og starte ett nytt børse prosjekt.

 

Tanken er og lage ny børse av en M98 min far lagde til sin onkel på 60 tallet å jeg nå arvet. Har igrunn de kalibrene jeg trenger så tanken med denne er og lage noe litt originalt. Inspirert av Mauser M03 Struzen skal vi lage en helstokk med avtakbart fremstykke. Tanken er att jeg kan bruke rifla med demper når dette er ønskelig og åpene sikter når jeg har den som helstokk. Må derfor finne en snedig måte og lage ett avtakbart fremsikte på. Tenkte da også og ha avtakbar kikkertmontasje. Ser for meg att dette blir en allsidig og orginal M98.

 

Stokk emne i valnøtt er i hus

normal3a1.jpg

 

Har startet laminering av en Selje stokk som vi skal bruke som modell. Tenkte og få noen til og kjøre stokken i kopifres men vurderer også og scane modellstokken og kjøre i CNC fres. Jeg driver/drev som verktøymaker i en maskin som kan gjøre jobben. Startet forøvrig som konstruktør for 14 dager siden i samme firma så da kan jeg igrunn gjøre hele prosessen på egenhånd etterhvert... Scanning, Modelering, Programmering og Fresing. Så må si det frister litt!

 

Laminering av seljestokk

bildebf.jpg

 

 

Er forøvrig på utkikk etter KV Avtrekk og 3006 løp om noen har? Ideelt sett ett ubehandla løp så vi kan dreie det sånn vi ønsker selv.

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hehe, må si jeg liker att det ikke koster noenting (om man har en børsis som far;) og man kan få en 100 år gammel konstruksjon til og skyte hull i hull. Og det beste av alt, det smeller hver gang!

 

Men når det er sagt så skal jeg når økonomien tillater det ha meg en Blaser! Men Mausera jeg har bygd sammen med far min og skutt mine første vilt med skal få oppta unødvendig mange plasser i våpenskapet mitt. Vaffal helt til unga mine kan frigjøre litt plass å glede seg over de gamle Mausera som bestefar og pappa bygde sammen og pappa skaut sin første elg med! Våpen med sjel:)

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har selv jævlig lyst til å kjøpe en gammel Mauser i 8x57 eller 6,5x55 å mekke litt på! :)

 

Bare å søke og handle inn, det ligger mye billig og bra på nett nå om dagen :wink:

Vi er svært opptatt av hypermodernehightech, men til syvende og sist klarer vi oss godt med en gammel mauser, og en skarve kikkert på.

 

Run forrest, run....... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...