Jump to content

Archangel kit til Remington 597


bergomeister

Recommended Posts

Halla folkens.

Jeg har ei rifle til gjenging hos Landrø as we speak. Kom over noen amerikanske sider, da jeg leitet etter div info om den børsa. Er visst ustabil veksling med demper på:( Men uansett:

 

Fant:

Bl.a http://www.promagindustries.com/product-p/aa597r.htm

 

 

Remington 597 with Archanagel kit Before and After.

 

Gjør et bra treff på youtube.( Vet at det er en skriveleif der). Der ser man 597 før og etter mod. Jeg vil ha plaststylingen, for min egen del. Vil uansett aldri sette bajonetten, på våpenet. Men det jeg lurer på, er: er det leverandører i Norge, som handler inn slike kits fra USA? Hele kittet går for 130$ i USA.

Men er vel ikke så lett med Archangel kit til 597, i Norge...?

Noen som vet?

Hassel?

MVH

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett det kit'et til Remington en gang når jeg letet etter kit'et jeg kjøpte til 10/22 og det var en nettbutikk som sendte til Norge.

 

Men å huske hvor, det er en annen sak. Type cabela's men ikke de heller.

 

Er forøvrig skamfornøyd med Archangel, ganske artig liten sak.

 

Uansett, skal heller si i fra om det dukker opp på mine mange søk til dagen på diverse ting :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, Rausheim:)

Sjekker fortsatt rundt på nettet etter kittet... All plastikk kan byttes uten våpensøknad. Men om våpenet ser for tøft ut, da blir dt vel bråk... Fetteren min, som er litt over gjennomsnittet glad i våpen, mente at det kittet var ulovlig i Norge, pga pistolgrepet.....DOH!!!

 

MVH

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Rausheim: er du våpenmaker?

Har en kompis med en cal 40 Sphinx. De går for å være topp 10 ever made gunnere.. Problemet til kompisen min, er at magasinet faller ut, mens han skyter....

Han må holde magasinet strarmt for å kunne bruke pistolen sin.

Det er ganske kjedelig...... Har strammet fjøra og alt mulig..... Men det er tydelig at mekanismen som holder magasinet inne, er ferdig..:(

Har bedt han søke om flere våpen;)

 

Leverte 4 søknader for 4 uker siden.

Fikk de igjen for 2 uker siden.

 

Alle er innvilget;)

 

MVH

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mangler praksistiden før jeg er fullverdig til den tittelen 8)

Når det gjelder den pistolen kan det være enten mekanismen som er ferdig eller den tappen på magasinet er slitt? Sånt er ikke lett å bedømme uten å ha gunner'en i handa. Blir på samme måte å måtte forklare noen hvordan gjøre ditt og datt via tlf :lol:

 

Når det gjelder disse "skumle" plastikstokkene, så er disse lovlige på jakt men er av type "helst ikke bruk dem" fordi DN etc kan begynne å gaule.

Forbud mot frittstående pistolgrep gjelder hagle.

 

Så lenge våpenet oppfyller kravene som minimumslengde, mekanisme etc, så er de fullt lovlige å bruke. Militær karaktèr vil heller ikke disse stokkene gå under, da det ikke er utseendet det går på men hva våpenet var konstruert for.

 

Dvs du har ikke lov til å gå på jakt med en AR15 (halv-auto versjon av M16 opprinnelig laget for militært bruk) men du har allikevel lov til å jakte med en Ruger 10/22 som ser ut som en AR15.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Så til en relativt nøytral og ærlig mening mtp Archangel og siktemidler og uten tanke på skakk-kjørt politisk "korrekthet":

Det finnes bedre alternativer (selv har jeg en Tapco T6 stokk og den er hundre ganger bedre enn Archangel'en). Spesielt når det angår montering av optikk, da det i realiteten er plastikkmontasjer og alt som heter MOA kan man gi blaffen i da det var skakt og greier.

 

Det som fungerte utmerket med archangel, var å bygge og mekke til AR-15 jernsikter. Som også var korrekt i forhold til høyden osv. De funka faktisk ganske bra på 100m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...