Jump to content

Modifisering av hylster


Recommended Posts

Hei

 

Jeg lurte på en ting ang hylster til ipsc skyting. Jeg gikk til innkjøp av et BLACKHAWK! Sportster Serpa Holster, men problemet er at min USP 9SD har for høyt frontsikte, så den har en tendens til å kile seg når jeg skal trekke. Er det lov å modifisere dette hylsteret (i dette tilfelle klippe til et spor til kornet) og fortsatt bruke det? Jeg finner ikke noe i reglementet om modifisering. Sett at hylsteret fortsatt fyller krav om dekket triggerguard, og at pistolen ikke kan dette ut eller peker i ugunstige retninger, så burde vel det være greit?

 

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

-Petter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dog ikke særlig relevant til praktisk.

 

Og jeg som trodde det å være konsekvent i sine driller og handlinger var nøkkelen til å være rask og effektiv i konkurranser... Mulig jeg tar feil og vilkårlige handlinger er bedre :winke1:

 

Den generelle filosofien i videoen går på det å jobbe med mekanisk effektivitet, det å være konsekvent og det å øve mye på drillene. Det gjelder også for de som ønsker å bli dyktig i konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Du skrev "gode tanker rundt hylster plassering", ikke treningsfilosofi.

Og videoen handler spesifikt rundt det med ett hylster som ikke brukes i praktisk av andre enn sporadisk politi.

Plasseringen han prater om er heller ikke relevant.

 

Ville heller ha sett på:

Link to comment
Share on other sites

Bruk en rundfil.

Funka fjell for meg :)

 

Jeg bare kløpte til, og pussa ned. Funka fint det, selv om det kanskje ikke ser helt 100% ut. Men hylsteret er solid og våpnet sitter godt så funker en stund til. :)

 

Men en ting jeg lurte på om hylster i ipsc. Jeg fant ikke noe om det i reglementet, men mener jeg har lest eller hørt det et sted at pipa ikke kan stike ut av hylsteret. Desverre på min nå så er vel pipa fem-seks mm ut av bunnen på hylsteret. Noen som hadde giddi å opplyst meg med gjeldende regel på dette? :)

 

Sett vidoene noen ganger før. Mye nyttige tips hos proffene. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...