Jump to content

Tarp eller Fjellduk Orginal


Gullars

Recommended Posts

hepp!

 

Sitter her og leter etter en duk å ha med på tur & jakten. Kanskje noe ala Monsen har med seg.

 

http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=4230

 

En grei tarp. Så de hadde en litt mindre en inne tidligere.

 

Ellers så har man også Jerven Fjellduken Orginal , https://jerven.secure.flexiweb.no/page/4432/

 

Er forøvrig åpen for flere forslag. Ordet er deres Kammer folket! :D

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo an på hva man skal bruke den til da?

Selv har jeg en Thermo Hunter utgave og bruker den til alt mulig rart. Så jeg mener ihvertfall et fjellduken er den mest allsidige av de to alternativene.

Så jeg hadde lagt de ekstra kronene i en duk om du har råd til det :)

 

Skal du derimot kun bruke den som tarp/gapahuk, så er jo tarp'en det rimeligste alternativet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har null peiling på den derre tarp'en, men jeg har hatt en Jerven Original i femten år nå. Selv om jeg senere har skaffet meg en termoduk, er originalduken uvurderlig. Ligger fast i sekken fra april til oktober og opp gjennom årene har den blitt brukt til vindsekk, gapahuk, akebrett, presenning over last i bilen, vindskjerm, regnponcho, hundehus, you name it. Den er (nesten) like fin ennå med unntak av noen småhull etter bålglør. De hullene har jeg forøvrig tettet med Aquasure. Når den duken en gang er oppbrukt, ryker og må kasseres vil du finne meg i butikken dagen etterpå for å kjøpe en ny.

 

Jerven fjellduk original anbefales på det varmeste for variert friluftsliv. Veier 600g, tar like mye plass i sekken som en halvliterstermos, og er derfor alltid med på tur. Kompletteres gjerne med en termovariant etter smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...