Jump to content

NJFF Hunting call app til Iphone - bukkelokk rådyr


hoterhals

Recommended Posts

Satt og kikket på hele situasjonen i stad på beitende rådyrbukk på ca 100 meter, fant frem Iphonen og startet med noen kontaktlyder, videre til hetslyder.. Bukken sto lyttende og fulgte med samtidig som den fortsatte å beite litt.. Da angstlåten starten kom den springende 8) knappe 10 meter unna ble jeg avslørt..

 

Artig oplevelse som tok knappe 5 minutter.. Kanskje fløyta og buttoloen skal få plass i arkivet i august :)

Link to comment
Share on other sites

Satt i bilen med vinduet åpent og motor av. Parrot blåtann hf over bilens høytalere med litt lyd men ikke spesiell mye volum, så reaksjon bare ved bruk av selve telefon også.

 

Ville sikket funket med en reisehøytaler og 3,5 plugg ala teknikkmagasinets til 200 lappen

Link to comment
Share on other sites

Satt og kikket på hele situasjonen i stad på beitende rådyrbukk på ca 100 meter, fant frem Iphonen og startet med noen kontaktlyder, videre til hetslyder.. Bukken sto lyttende og fulgte med samtidig som den fortsatte å beite litt.. Da angstlåten starten kom den springende 8) knappe 10 meter unna ble jeg avslørt..

 

Artig oplevelse som tok knappe 5 minutter.. Kanskje fløyta og buttoloen skal få plass i arkivet i august :)

 

Ikke veldig lurt å lokke før jakta. Du vender bukken til lokken og kan nok ikke forvente at den kommer inn når du sitter på post 10. august. Vent heller til jakta med lokkingen...

Link to comment
Share on other sites

Gåselokken funker. Ja vet det der med ulv ulv teori så blir ikke forsøkt flere ganger. Men var artig å se at det funket. Å ja jeg tror heller ikke man behøver eksterne høytalere hvis det er elektronikk man vil bruke istedet for vanlig lokke medium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...