Jump to content

Billig kjørebur til TJT?


Mikkel

Recommended Posts

Hei!

 

Skal snart hente meg en liten sjarmør av en TJT-valp, og skal i den sammenheng ha et lite bur til å ha bikkja i under kjøring. Har ikke mye plass i bilen, så buret må ikke være større enn absolutt nødvendig.

 

Hvilken størrelse bør jeg ha på buret, og hvor har de gode priser på slikt?

Link to comment
Share on other sites

For det første så har jeg ihvertfall erfart at det lønner seg og være to og at den ene kan ha valpen i fanget eller kose litt med valpen, da roer den seg ofte lettere.

Hvis du skal ha bur så stikk på en Plantasjen og kjøp et plastbur husker ikke hva det koster men det er ikke mange hundrelappene.

http://www.plantasjen.no/uteliv/dyrefor/

Bla frem til nest siste siden, så finner du det der.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

har selv bur fra kela.

Og er godt fornøyd. Når jeg bestilte oppga jeg bare rase og bilmodell, og fikk bur laget etter dette. ( selv om buret jeg har nå er litt stort, siden jeg har fått ny hund etter at det ble laget ; )

 

Ikke har det tatt lange tiden heller fra bestilling til leveransene ( har hatt flere bur herfra, pga bilbytte ol. )

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro du trenger et bur som er litt solid, for dette er vel en kompis som blir med deg "overalt". De billigste plastburene koster ikke mange hundrelappene, og er sikkert ikke vanskelig å få lånt heller så du får hentet valpen.

Plast og stålbur og evt også stoffbur fås billig på plantasjen. Metallgitter-bur i mellomstr er ikke så fryktelig dyrt i dyrebutikker heller og fungerer greit for å holde kontroll på hund i bil. Vari Kennel kasser er enkle å rengjøre, mer solide enn de rimelige plastburene og godkjente som fraktekasser på reise med fly.

 

Dersom sikkerhet for hunden er viktig på sikt vil jeg anbefale så sjekke ut Variocage (nr 1), Herkules hundebur (nr 2), Kelaburet, Bonzobur og andre tilsvarende helsveisede profesjonelt lagede hundebur. De er lydløse, mer eller mindre veltesikre og spidder ikke hunden ved kollisjon.

 

Størrelse for en Tjt heter forskjellig eter hva slags kasse du velger å gå for. Men de bør klare å ligge med nokså strake frambein og stå oppreist opptil skulderhøyden som voksne.

Borderne mine har Vari kennel medium kasse, og Herkules small (terrierburet) Tidligere hadde plantasjen gitterbur i to størrelser (liten og stor), den minste der passer også fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...