Jump to content

Sekk/riflebag


perjan

Recommended Posts

Hei

Har en ar 15 jeg gjerne skulle hatt en sekk eller riflebag som kan bæres på ryggen, da disse koffortene ikke er så behagelige å bære rundt på en bane heledagen.

Samtidig er det kjekt å ha plass til magasiner og litt ekstra som ammo om en har for få magasiner og må lade om og andre småting.

Da er jo ryggen beste stedet å ha det istedet for å bære alt sammen i flere forskjellige bagger osv.

Våpenet er da rett over de lovelig 84 cm.

Noen som har erfaring eller vet om noen gode?

 

mvh

Nybegynerps

Link to comment
Share on other sites

Jeg har denne til min ar-15, veldig fornøyd med den.

Den har tykke vegger som stiver opp baggen og gir god beskyttelse til rifla, plass til 5 magasiner i bagen pluss et rom for oppbevaring av diverse ting. Får følelsen av kvalitet ved denne og den har bærereim så den er bare å hiv på skuldra.

 

De siste 2 gangene jeg har vært på elgbana har jeg hatt med meg 1 ar-15 og en reminton 700 i samme bag så det er nok plass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker en mer eller mindre vanlig riflebag og ikke Eberlestock som du har alt stæsjet i (har også Eberle til annet bruk).

Du kan da ofte "un-bagge" og "bagge" direkte på stage. Er også greit å la riflebagen ligge i safety i baggen når det regner ol.

man kan jo Eberle også ligge der men da kan man fort bli sendt hjem hvis man feks henter noe ammo for å fylle magasiner....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...