Jump to content

Remington 700 sps i 308 brukandes på lange hold?


sjorgen

Recommended Posts

Er i ferd med å gjøre en grei avtale på ei slik rifle med en Bushnell 3-9x42. Kikkerten er vel ikke all verden, men om jeg kjøper optikk som egner seg litt bedre til lengre hold (da med parallaksejustering), i tillegg til at jeg setter på en tofot, duger denne rifla på lange hold? Erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en SPS Tactical i 308 og den har jeg skutt fint ut til 700m med, og jeg er ikke noe god. Jeg vet ikke hvordan stokken på SPS er kontra SPS Tactical, men på min var det en del svikt i forskjefte, så med tofot og press kom pipa i kontakt. Veldig fin presisjon ut av esken, så jeg regner nesten med at det gjelder for SPS'en også.

Siden du er interesert i langhold lader du kanskje også selv og da kan du kanskje se på noen andre kalibre. Jeg ser at SPS kommer i 7mm-08 Rem...

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Har også en 700 tactical. Har prøvd den på litt lengre hold, opp til 600. Er fornøyd i og med at jeg ikke er noen skarpslytter. Rifla funker nok fint.. Stokken funket ikke fint med tofot.. Ble press på løpet. Fikk frest ut av løpskanalen fremst, og da ligger løpet fritt også med tofot.

Fikk alikevel et måha anfall, og kjøpte ny stokk..

Derfor er du eller hvem som helst annen velkommen til å overta otginalstokken mot et lite vederlag:-) Str på det blir vi enige om:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg traff ihvertfall gongene på 750m med min SPS Varmint (.308Win) i McMillan HTG-stokk. Kikkerten som jeg har på rifla er en ganske billig Redfield Revolution 3-9x (uten parallaksejsutering, og med skikkelig kjipe klikk).

-så, ja! Brukandes er den! :D

 

Og slik ser den ut:

htg61280.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...