Jump to content

Fylling fra dykkerflaske Hatsan at44


vinge86

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Hei

 

Er drittlei av å stå å pumpe mellom seriene, så tenke jeg skulle gå over til å fylle fra dykkeflaskene mine.

 

 

Kanskje årets dummeste spørsmål, men hvor mange pump, eller rettere sagt. Tar det jæ%¤# med tid å pumpe den opp ?

 

vurderer en AT-44, men gidder ikke drasse rundt på ei dykkerflaske, selv om jeg helt klart ser fordelen.

Link to comment
Share on other sites

nei øy....en pumpe kan være grei å ha i nødstilfelle det asså...men...den ene beholderen jeg har pumpet for hånd var nok til aldri å ville gjøre det igjen...

men det skal også sies at det har litt med hvordan kroppen din er oppbygd også...den pumpa jeg brukte måtte du "henge over" og bruke kroppsvekta for å hjelpe til med pumpinga....pumpa var ganske lang, og når man er 165cm og veier 65 kg blir det som å klø seg på halen med en boksehanske...

 

konklusjonen min fra nevt tråd over er at jeg får i overkant :lol: av 44 fyllte beholdere (205b) med en 10-liters 300b`s flaske, som jeg ikke tror ble fullt helt opp av brannmann....og jeg har i senere tid rukket å fylle ca 40 beholdere til, og nå har jeg igjen 180b på flaska...

 

flaska koster 2400kr....og pumpa er ikke en rimelig investering...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok. Jeg fant en som skulle passe, men vet ikke hva som passer av annet. Stikker til en rørlegger i morra og ser om han har noe jeg kan bruke. Har jo manometer på geværet.

 

Og den pluggen i flaska som jeg fikk hos Brannvesenet kan jeg sikkert borre hull i og gjenge opp. Da har jeg jo overgang :)

 

Men skulle gjerne hatt et fillkit...Fan så irriterende

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det fill-kittet er beregnet på å skrus rett i flaska?

Noen som vet om overganger som passer til DIN koblingen på 200bars flaske, eller kanskje noe man kan sette rett i førstetrinnet til dykkeutstyret? Har ekstra høytrykksutgang på førstetrinnet mitt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener nå. Men på min flaske er det jo ventil/kran og et gjengeparti ut på siden. I det gjengepartiet kan man vel koble til hva man selv trenger enten det er et fillkit eller dykketing ? Mener du at hvis man fjerner hele den ventilen/krana, og skrur noe nedi halsen, de gjengene der ?

 

Er svært lite bevandret i dykkerflaskenes historie og tilkoblinger må jeg innrømme. Jeg er på min første flaske, og den er bare noen dager gammal :)

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat det jeg mener, for meg ser det ut som man må fjerne den delen/krana som allerede sitter der, for å skru fill-kittet rett i flaska. Det kan godt hende jeg tar feil, mine dykkeflasker er 232bar og har en annen tilkopling enn 300bars flasker og jeg husker ikke helt hvordan 300 flaskene er koblet. På 232 flaskene er det en klo-kobling som jeg gjerne vil la sitte der :wink:

Link to comment
Share on other sites

Akkurat :) Da skjønner jeg litt mer.

 

Det jeg fikk høre fra Brannvesenet var at koblingen på en 200bar flaske gikk på 300bar flaska, men 300bar kobling går ikke på 200bar, slik at man ikke blåser inn 300bari en som er på 200bar :D Utover det er det ikke mye jeg veit :) Annet en at man helst ikke skal ha nesa over hvis den krana finner ut at den skulle ha lyst til å løsne......Naturlig nok.

Link to comment
Share on other sites

B52 - er usikker på om du er inne på den siden jeg siktet til over eller om du er et annet sted, men her på denne siden har du 2 valg: en overgang fra enten 200b eller 300b. Den til 300b flaske har litt lengre gjengeparti, og du ser sikkert hvorfor når du ser på flaska di :-P

 

er og usikker på hva slags trykkluftbeholder du har til pistolen din. Jeg har selv LP-50 typen.

fungerer strøkent, bortsett fra at o-ringen på overgangen lett ryker, så ta med noen ekstra slike om du bestiller. Disse er litt "slankere" enn de vi med letthet får tak i heromkring.

Link to comment
Share on other sites

Klokobling er vell ikke akkurat standaren i norge. 95% av folk i norge bruker jo din(gjenger i flaska)

Så har du en flaske med din kobling er det bare å skru ut fill kittet og skru i førstrinnet å hoppe på havet :) Jeg bruker flaskene mine både til fylling og dykking :)

Link to comment
Share on other sites

ok, dette vet jeg ikke åssen ser ut...men tipper det er samme systemet som jeg har, det vil si 2 forskjellige overganger, 2 eller 300b.

send dem en kjapp mail, be de sende deg den betæn du skal ha(:

jeg fikk kjapt svar da jeg spurte selv for en stund siden :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ah, najs :)

 

Jeg bestilte fillkitet i går og fikk pakkesporing og sånt i dag. Det er levert på posten i dag. Så da har jeg det vel rett over helga.

 

Sendte også epost til Game-On og ba om å få refundert pengene som er trukket for kittet jeg bestilte fra dem. De vet ikke når det kommer på lager der. Og jeg gidder ikke vente lenger. Fikk bekskjed om halvannen uke. Nå har det gått 3 ?? Lenge ihvertfall.

 

Men har har god dialog hele veien. Ikke dems skyld at det tar lang tid regner jeg med. Selv om de hadde litt rot ang lagerstatus.

 

Har ikke brukt Hatsanen på et par uker. Så hvis det kittet jeg har bestilt nå passer blir det bra :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått fillkit ihvertfall. Selv om O ringen mot flaska ikke fulgte med, og Sandefjord Paintball mener den ikke følger med et nytt fillkit !! Hva fan er poenget med det ? Nå må jeg altså ut å lete etter en O ring ? Så jævli jalla å selge nye ting som tydeligvis ikke er komplette. Og de hadde den jo ikke. Måtte på TESS sa han ? Øh....

 

Får ikke fyllt uten tetting. Så dette var jo imponerende :roll:

Link to comment
Share on other sites

Og Sandefjord Paintball sletter mine spørsmål på Facebook ang dette. Og han ene pøkken var bare sur på tlf. Så dette virker jo som ei seriøs sjappe :roll:

 

Og de annonserer fremdeles med at man kan bruke luftvåpen til småviltjakt

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34363387

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29898825

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29377479

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29084298

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29084583

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...