Jump to content

Forelengelse av våpentillatelse?


Harefrøken

Recommended Posts

Ja, dette bestemmes av ditt våpenkontor.. Du trenger neppe søke skriftlig, ta en tur innom kontoret så går det nok i orden.

Det er nok ganske variabelt hvor mange ganger du får forlenget søknaden. Eneste som har fasit er våpenkontoret. Ta kontakt med de. :wink:

Link to comment
Share on other sites

§ 27. Tillatelsens gyldighetstid

Ervervstillatelsen er gyldig i tolv måneder. Gyldighetstiden kan etter søknad forlenges med seks måneder. Forlengelse av gyldighetstiden gis ved påtegning på ervervstillatelsen.

 

Hjemmelen er èn forlengelse på 6 måneder, men hva som gjøres i praksis er jo som kjent litt varierende.

Link to comment
Share on other sites

hva som gjøres i praksis er jo som kjent litt varierende
Nemlig!

Men jeg skjønner ikke helt problemet.. Hvis du ikke har klart å svi av pengene / bestemt deg i løpet av et år så er vel interessen for å få inn noe nytt ganske fraværende? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan vare som i mitt tilfelde, man ønsker seg noe morsomt og billig, men endrer seg og ønsker noe gromt som koster penger og alle kronasjer er ikke på plass :wink:

 

Jeg tenkte kjøpe en Kongsberg Colt for koseskyting men endret me go vill ha noe konkurransedyktig i militærfelt :D

Link to comment
Share on other sites

hva som gjøres i praksis er jo som kjent litt varierende
Nemlig!

Men jeg skjønner ikke helt problemet.. Hvis du ikke har klart å svi av pengene / bestemt deg i løpet av et år så er vel interessen for å få inn noe nytt ganske fraværende? :lol:

 

 

Nja, jeg moste avgårde 5 søknader (1 .308, 1 .22lr, 1 .223 og 2 på hagle 12kaliber) av den enkle grunn at det koster meg 840kr uansett hvor mange jeg sendte, men jeg har ikke råd til å kjøpe 5 våpen skulle jeg få alle godkjent.... Så det med at interessen er fraværende blir feil :P

Link to comment
Share on other sites

hva som gjøres i praksis er jo som kjent litt varierende
Nemlig!

Men jeg skjønner ikke helt problemet.. Hvis du ikke har klart å svi av pengene / bestemt deg i løpet av et år så er vel interessen for å få inn noe nytt ganske fraværende? :lol:

Ikke nødvendigvis. Sjøl søkte jeg på et våpen fordi jeg hadde fått muntlig beskjed om at jeg skulle få kjøpe det fra en offentlig grønnkledt etat. Men så kom det en ny mann på et kontor i hovedstaden som mente at salg i stedet for opphugging var både umoralsk og "ikke i henhold". Så selv etter forlenging fikk jeg ikke brukt kjøpetillatelsen.

 

Det er også flere som gjør som kjæresten min gjorde: Da hun skulle kjøpe seg grovpistol søkte hun også på militærpistol samtidig. Både fordi det er kjekt å ha tillatelsen klar når det dukker opp et våpen, og for å spare 430,-. Etter 8 mnd har hun fortsatt ikke kjøpt noe, men det er heller ikke noe kjempeutvalg i militærpistoler som passer godt i små damehender. Men når høsten kommer, er det jo en selvfølge at hun forlenger tillatelsen selv om hun ikke har funnet seg et våpen. Det er ikke mange av oss som ser det som noe mål å betale flest mulig gebyr til det offentlige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...