Jump to content

Alfa Bever Pro Grip +


rak

Recommended Posts

Måtte ha meg nye jakt/fjellsko og etter mye spekulering falt valget på Alfa Bever Pro Grip +. Jeg visste på forhånd at det hadde hvert mye prakk med sømmer på tidligere modell. Men sømmene på den nye modellen skulle holde bedre. Etter 2 (relativt harde) fjellturer gikk sømmen på gummiforsterkningen på tåa :x . Ja, 2 turer ja... Dermed ble det en tur til forhandler. De kunne selvfølgelig ikke hjelpe meg med annet enn å dekke reparasjoner. Noe som jeg mener ikke holder mål hvis et sko-produkt ikke holder mer enn 16 timers bruk. Dette er nok desverre siste gang jeg velger Alfa sko. De har veldig gode sko å gå i, men det holder ikke mål at de går opp i sømmene så fort.

 

Skoene er limt og brukt igjen. Det skal bli spennende å se hvor lenge de holder. Blir nok Lundhags eller Varg neste gang. Er virkelig skuffet over Alfa... :(

Link to comment
Share on other sites

Hvar det forhandleren som sa at skoa skulle reparerest eller sende han dei inn til Alfa? Slite på mitt 2 par no, saumane rauk og dei byrja å trekke vatn. Forhandleren sende dei til Alfa som sende nye sko i retur, leverte dei på mandag og fekk nye på fredagen. det fyrste paret hadde eg i 2 år før det gjekk sund.

Link to comment
Share on other sites

Ja, forhandleren (Obs Sport på City Syd i Tr.Heim) sa at dette var en skade som "var så minimal", at det eneste han kunne gjøre var å sende den til skomaker/få den reparert. Men når større deler av sømmene på gummiforsterkninga går opp etter 2 dagers bruk, føler jeg meg ikke trygg på resten av skoen.

Link to comment
Share on other sites

Store varasjoner ut å går tydelig vis. Mine har vært på jakt en Uke jakt på svalbard. Der er det bare stein og mye av det. Samt flerfoldige jakt og vanlige turer. Eneste skaden jeg har fått er et lite kutt i gummien på toppen av støvelen rett før læret. Og det skjedde under klatring i en steinrøys på svalbard. Så jeg er veldi fornøyd. De gamle hadde et problem men de nye er syd sammen på en helt ny måte. Hvordan læret overlapper hverandre.

 

Skrive feil

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Alfa Bever Pro (ikke Grip+) og er ikke noe annet enn fornøyd med dem.

Brukt dem mange jaktsesonger nå + endel utenom jakta.

Aldri blitt bløt med dem, men så har jeg passet på å smøre dem regelmessig også.

Skal sies at jeg kun har brukt de i skogen, så vil vel ikke få samme slitasje som en som kun bruker dem på fjellet.

 

Virker som det er en sko/støvel det er endel delte erfaringer med...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liten oppdatering her er vel på sin plass.

 

Skoene har nå blitt brukt flittig hele høsten. Har brukt dem på ukestur i Børgefjell, mange fjellturer og på jakt. Så langt har de faktisk holdt godt. Jeg ser at de såvidt har begynt å løsne der de ble limt første gangen. Men det er bare såvidt. Og det er i hvert fall de beste skoene jeg har hatt i forhold til passform. De passer foten min perfekt, er vanntette og meget behagelige å gå med. Hvis jeg kommer meg i gjennom resten av jakta uten at de går opp i limingen igjen, så er det kanskje ikke siste gangen jeg har valgt Alfa likevel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...