Jump to content

Colt Goverment 1911 i 45 som skader hylsen ved utkast


Pedro L

Recommended Posts

Hei

Min Colt Gvmt 70 45 acp hiver ut hylsene i alle retninger omtrendt.

Noen av disse hylsene kommer i ansiktet, andre flyr veggimellom og blir vanskelig å finne igjen. OVERHODET ikke noe mønster på hvordan den kaster hylsene ut.

 

Ett annet og minst like stort problem er at hylsene får en ganske skarp, stor og dyp knekk i toppen etter møte med sleiden som ødelegger hylsene. Vil si at ca 6-7 av 10 hylser er deformert i større eller mindre grad.

 

Håper det er andre ting jeg kan begynne med før jeg må til å porte sleiden? Ejector osv?

Altså mulig å "tune" utkast av hylser på 45ien slik at det bedres?

 

Hvordan seizer/fikser jeg disse skadde hylsene før lading?

 

Leste innlegget om hylsepolerer og lurer på om vanlig bøttevask med sitronsyre og skylling/ tørk før tromling og lading er brukbart?

 

#Joggen skrev

Jeg bruker jasminris(first price til 19.90 kr og messing puss på Rema til 24.90 kr), og får meget blanke og rene hylser . De blir jammen nokså rene inni og. Nå har jeg ikke prøvd sånne dyre hylsepolish media inni trommelen ennå.

Vegrer meg til å kjøpe nøtte skall til 300-400 kr posen og spesial messing puss middel til 200 kr for ei lita flaske, så lenge risen og billig messing pussen gjør nytta.#

 

Jeg har nå tromlet mine hylser i nøtteskall og Kiwi messingpolish og syntes ikke effekten sto i stil til kostnad og tidsforbruk. 2 til 3 timer. Mulig jeg har putta for mange hylser i trommelen da?

Prøver nå First-Price risen hvis ingen har motforestillinger mot dette.

Er fersk på dette siden jeg før har vært så heldig å få ferdig ladde patroner på døra eller kjøpt nye.

Glad for svar her.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da får jeg sjekke ekstraktoren for å se om den er for slapp. Reserven er en series 80 og der er ikke problemet like stort. Blir å prøve dette i morgen før jobb.

Forstår det slik at sleide og deler i sleiden ikke går om hverandre pga den lille sikkerhets"tappen" på Series 80. Ellers kunne jeg ha byttet rundt hvis jeg har forstått dette riktig.

P

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem med hylser i alle retninger med min Remington Rand 1911A1. Lurer litt på om det hadde hjulpet med en "Commander type" utkaster. Denne har en forlengelse i framkant, som gjør at hylsa blir støtt ut litt tidligere under sleidens bevegelse bakover. Har imidlertid ikke lyst til å forandre min originale kriger.

Link to comment
Share on other sites

Vel, er da bare å ta ut den gamle og sette inn en ny av den modifiserte typen. skulle ikke være nødvendig å modde noe i sleiden av den grunn.

Dritt at en ikke får lastet opp bilder direkte. Skal på jobb nå og da får jeg ikke tatt noen bilder

Link to comment
Share on other sites

Oi. Plutselig ble det mer som skulle gjøres. Fint å se noe annet enn strikketøy på bordet da :lol:

Ja. jeg er alene hjemme.

1ot0sh.jpg

Ny avtrekker m stopp(OG MINDRE SIDEVEIS SLARK), ny rekylfjær, avtrekksjobb, nye siktemidler og

Hm. Prøve å raska på før jeg blir påkommet.

Tirsdag må den være skyteklar. Skal melde tilbake om skorsteiner, klikk og eventuelle nye feil. :lol:

P

Link to comment
Share on other sites

Du kan gjøre en sjekk til. Se på innsiden av utkasteråpningen om det er spor etter messing der. Selvfølgelig litt mindre problem med nyere modeller som har senket utkast åpn.

 

Er en del aspekter som spiller inn i denne problematikken. Kjernen her er utdrageren. Nå har du teorien som beskrevet på Wilson sin side. Så er det bare å smøre seg godt inn med håndlag og øyemål.

 

Like godt å bestille et par ekstra utdragere til hver pistol. Du vet aldri når de trenges og i tilfelle den ene justeringsjobben går i dass. Fort gjort å ta litt for mye og vinklene blir litt gale. En perfekt tunet utdrager tar det mye erfaring å få til.

 

Prøve å begrense meg litt, men mange vet ikke hvor mye tennstempel-stopplata har å si. En tait tilpasset stop plate sørger for å holde utdrageren på plass og at den ikke vrir seg rundt sin akse. Etter det lille jeg vet er det bare EGW som lager "oversize" stop plater værdt navnet. (NB; får man tak i en sånn medfører det litt ekstra jobb da den ikke har en radus i bånn for hanen. Den skal man slipe til selv etter eget ønske. Lag den så liten som mulig. Kopier gjerne profilen fra en Kongsberg Colt's stop pl. Man oppnår en tanke senere opplåsning og derav mindre følt rekyl.)

Link to comment
Share on other sites

Glemte en ting. Det forige svaret burde vel egentlig under et annet tema. Blir kanskje tilgitt. :?

Det med hylsekræsj. Nevnte at det ikke burde være nødvendi å modde sleiden. Det er det kanskje ingen vei utenom. Nå har du ikke noe bilde av sleiden, så jeg vet ikke. De fleste 1911-kloner og custom modeller har frest inn en utsparing bak utkaser åpningen for å deflektere hylsene litt snillere. Den operasjonen er fort gjort med Dremel og en 1/2" slipe rundell 120 kornig. Men hold god støtte fra undersiden med andre hånden, ellers kommer dremeln som et run away train. Og den skrapa kamuflerer du ikke så lett. (Du har vel Dremel lisens???)

 

Men hylsene er vel ikke så maltraktert? Er ikke bulken større enn at diene entrer så går det fint. Blir så gode som nye.

Link to comment
Share on other sites

Fikk mange gode tips her. Venter i det lengste med å dra fram Dremelen, slik at jeg tar unna det som er "rundt" først av things to do!

Men, Jeg kjøpte en avtrekker som var for kort. Selv med mine små puselanker kom pekefingeren nesten rundt. Siden jeg allerede har 52plukkopp på hovedvåpenet begynner jeg ikke å demontere reserven som fungerer bare for å se om jeg finner ett nummer eller navn på avtrekkeren eller flytte over den over til hovedvåpenet.

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte avtrekkeren jeg har i reservevåpenet og kunne ha tenkt meg en maken en i hovedvåpenet.

Liker at de er nogenlunde likt oppsatt.

Den som satt der var det MYE sideveis slakke i og den nye(original Series 80 avtrekker) er det for lite gods i slik at den oppleves som alt for kort. Trenger tips her også. Haster litt med å få tingene sammen og i funksjonell stand(tirsdagskvelden må den funke).

En annen ting er backstrappen. Der har jeg mistet både fjær. "cylinder/platen som hammerfjren står i" og den lille pinnen som låser dette. Bruker curved backstrap på begge. Begynner å bli mye nå :forvirra: Har heldigvis fri i helgen og dedikerern til 45ien. Deler hvor :?: Holder til i Drammen / Oslo.

Har nok ryddet og tømt verktøyskassen min litt hard og ikke tenkt meg om.

Link to comment
Share on other sites

Prøver en rask oversettelse av denne.

En god passform på utdrageren er avgjørende for påliteligheten av M-1911 pistolen. Følgende retningslinjer gjelder for montering av ny utdrager, eller for å kunne innstille den du har i pistolen din.

 

1. Riktig Stramming

Med sleiden tatt av rammen og med løpet fjernet, ta kanten på en ladd patron under extractor kroken og plasser den slik at extractoren tar tak i hylsekanten i midtlinjen, som vist i figur 1a og 1b. Du skal nå kunne lett riste raset i alle retninger, uten at patronen falle av. Hvis denne testen er mislykket, må du justere spenningen.

For justering av spenningen, plasser ca. 1/2 "av tuppen på utkasteren i extractor kanalen og bruke akkurat nok press til å bøye utdrageren litt. Vær forsiktig, litt holder langt på vei! Se figur 1c.

 

Ikke legg mer press/ makt enn nødvendig for å utføre denne enkle testen - for mye spenning vil resultere i feilfunksjoner i ladingen mens for lite spenning kan føre til manglende evne til å trekke ut og / eller uberegnelig utkasting.

 

2. Posisjonering av uttkasteren

Den avrundete knasten bak utkaster sporet avgjør på hvilket punkt i bunnen av utkastersporet/ kontakten møter kanten av hylsen og setter press/ makt på den.

Skyv kanten av en tom hylse under extractor kroken og plasser tomhylsen slik at extractor kroken griper det i senterlinjen . Trekk/ dra hylsen nedover ca. 0,075 til 0,1000 ", det bør fortsatt være press/ makt, nok til å holde den tomme hylsen i posisjon selv sleiden ristes lett. Samme test utført med en ladd runde skal resultere i patronen faller ut Dette tilsvarer omtrent til en.. -1,5 lbs press/ makt på hylsen.

 

Hvis du har riktig spenning på hylsen når den er sentrert på utkastersporet, som beskrevet i (1) ovenfor, og lite eller ikke noe press/ makt i det hele tatt, med hylsen trukket ned ca. 0.075 til 0.100 ", må du plassere extractornålen spor nærmere tennål hullet.

 

Dette gjøres ved å fjerne en liten mengde materiale om gangen, fra locator puten, og samtidig opprettholde radius. Stadig sjekk for riktig press/ makt, slik at du ikke tar for mye stoff av. Se skisse nedenfor.

En rask og råtten oversettelse av dette.

Nå er det bare å få dette gjort riktig.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Da er det ihvertfall fastslått at ejektoren er mishandlet og må byttes ut. Det er slipt ut alt for mye gods av den. Ikke gjort på bestilling fra meg da den fikk en liten avtrekkstuning for en del år tilbake av en "børsemaker" jeg da skal la vær å nevne nevnet på.

Den er bestilt ny.

Blir nye magasiner og tight lang avtrekker også + nye justerbare sikter.

 

Neste singelstack blir kanskje en Les Baer Custom 1911 Concept V .45 ACP 5in 8rd Stainless neste gang. Ifølge Halvard på Intersport er den ferdig skrudd i esken.

Ble bestilt Bomar justerbare sikter til en CZ 75B jeg hadde og disse var jeg veldig fornøyd med.

Jobben er satt bort til PI

:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her må det litt oppklaring til. Extractor er det samme som utdrager, ejector er det samme som utkaster/ utstøter.

Jepp, Blir på en måte to som virker "mot hverandre". Ene(EKSTRAKTOR) sitter i sleiden og er i bevegelse sammen med denne og holder hylsen. Utkaster sitter fast i rammen og stopper hylsen i bevegelse bakover og dermed kaster den ut.

" target="_blank" target="_blank

Skulle på jobb og google var ikke brukandes, så det ble en hurtigoversettelse jeg ikke rakk å se igjennom.

Vi har vel alle tatt poenget. Min utkaster er slipt "istykker" og holder derfor ikke tak i hylsen på en tilstrekkelig måte og dette muligens kombinert med en litt trang åpning i sleiden gjør at jeg får skorsteiner og bulk i hylsene.

Jeg starter med å bytte utdrager/extractor. :winke1:

Nei, Vi har ikke fres på jobben(tror jeg).

Skeptisk til å gå på siktebytte selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var børsemaker PI satt på jobben. Der ble det temmelig mange timer og endel fram og tilbake til banen for å få dette i orden. Hiver fortsatt ut i hytt og gevær.

Stopplaten er ikke byttet. Det er ihvertfall klart at dette er ett problem siden ejektoren "vrir" seg pga at stopplaten er for smal og tillater ejektoren å vri seg 1/4 til 1/2mm til siden med klokka.

Ellers så er magasiner byttet, ejektor byttet, laderampe og topp/ramme finpusset og avtrekker byttet. Nye justerbare sikter montert og komplett nytt fjærsett fra Midway montert.

Lurer på om hammeren skal byttes også mhp vekt på "fallet" med nye fjærer?

Håper den er i orden til helgen.

I mellomtiden er det finpistol og "rustsliping" av skytteren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...