Jump to content

Hjelp! Anschütz Match 64?


cmathan

Recommended Posts

Hei.

Fikk byttet ett par stranger med hjemmelaget bordkledning av gran mot en Anschütz Match 64 :lol: .

Er det noen som kjenner til denne?

Når jeg fikk den var den rigget med diopter.

Tenkte jeg skulle bruke denne i jakt, og derfor fjernet jeg diopter-siktet og satt på ett leupold kikkertsikte som jeg hadde liggende.

Den ligger godt i hånden og jeg liker tyngda på hele stasen.

Rifla samler skuddene meget godt.

Noen som vet om løpet kan dreies ned og gjenges til for å få på en lyddemper :?: og hvilken demper er god nok :?

Vil jeg ødelegge presisjonen ved å kappe løpet ett par cm?

Hvilken reim montasje funker?

Og hvilke stokker passer?

 

Slenger inn ett par bilder av rifla nedenfor:

IMG_0725.jpg

IMG_0724.jpg

IMG_0723.jpg

IMG_0720.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lært att om en stigning er f.eks 20 så vil den andre parten måtte ha 20 i stigning for å kunne passe perfekt. Så om jeg bestiller meg en demper med gjenge 1/2"X20 vil den passe om en bakke har gjenget med størrelse 1/2"X20. så att jeg må gjenge i benken hørtes rart ut... skulle da være det samme :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Tja..gjenger du i benken, kan du rette opp pipa etter boringa og få gjengene konsentriske rundt den..

 

Med en bakke gjenger du etter yttersia av pipa, og det er faktisk heller skjelden at denne er konsentrisk med boringa. Det du da risikerer å ende opp med er en dempermontering der senter på hølet i demperen ikke flukter med senter på hølet i pipa, for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

Tror importøren (Stenvaag A/S eller Landrø???) kan skaffe fjærsett (som byttes ut med alle/noen av fjærene i avtrekket) til iallfall endel av avtrekkene til Anschutz.

Dette settet gjør at vekten kan endres vesentlig i forhold til justeringsmuligheten som er der originalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...