Jump to content

Burris FourX 1.5-6 eller Zeiss Duralyt 1.2-5 ?


Syvertsen97

Burris FourX 1.5-6 Eller Zeiss Duralyt 1.2-5 ?  

35 members have voted

  1. 1. Burris FourX 1.5-6 Eller Zeiss Duralyt 1.2-5 ?

    • Burris FourX 1.5-6
      13
    • Zeiss Duralyt 1.2-5
      22


Recommended Posts

eg har et burris FourX på go mausern min. da mener eg at burris er tingen. jakter for det meste i tett skog og lav forstørring må man ha. men eg har ikkje erfaringar med zeiss duralyt så den kan sikkert vere like god kansje berdre, men eg er 100% fornøygd med burris'en min. og ambefaler den.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Beklager sent svar. Så denne igjen først nå.

Jo, jeg bytter gjerne i Zeiss fordi hele okularet på Burris`n må rundt for å justere forstørrelsen. Da roterer også f.eks linsebeskyttelsen. Foretrekker bare en ring å vri på :) . Virker mer solid i mine øyne. Linsene på Zeiss er heller ikke noe dårligere ihvertfall.

Har akkurat fått tilbake Burris`n fra servise i USA. Den er til salg da jeg i mellomtiden har kjøpt, ja nettopp, en Zeiss i tilnærmet samme størrelse.

 

Bud mottas :D

 

mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Beklager sent svar. Så denne igjen først nå.

Jo, jeg bytter gjerne i Zeiss fordi hele okularet på Burris`n må rundt for å justere forstørrelsen. Da roterer også f.eks linsebeskyttelsen. Foretrekker bare en ring å vri på :) . Virker mer solid i mine øyne. Linsene på Zeiss er heller ikke noe dårligere ihvertfall.

 

Etter det Burris sjølv påstår skal det at okularet roterer gjere siktet enda meir solid. Om det stemmer skal ikkje eg ha sagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...