Jump to content

Fjerning av bly og kruttslam


700 ADL

Recommended Posts

Heisan!

 

Etter at jeg har skutt noen hjemmestøpte 38 Special ladninger i min Ruger GP-100 .357 magnum, har det samlet seg endel bly og kruttslam i tønna, slik at jeg ikke får ladet .357 magnum patroner.

 

Jeg har prøvd med Kleen Bore No. 10 Gun Cleaning Solvent, bronsebørste og VFG propper med begrenset suksess.

 

Er det noe annet "lurium" på markedet som gjør dette enklere?

 

MVH 700 ADL

Link to comment
Share on other sites

Det mest effektive jeg har prøvd så langt er "Lewis Lead Remover"

Det er en gummiplugg som man legger en messingtrådduk over. Man kan regulere diameter på pluggen ved å skru på en stillskrue som komprimerer pluggen. Man må selvsagt ha en plugg som passer til kalibret.

Men har funnet ut at 3 slitte duker på .38 pluggen passer perfekt til .44 og.

Dette skader ikke løpet ved fornuftig bruk, har brukt en slik i minst 10 år uten problemer.

Lead Removeren fås kjøpt på Midway mener jeg å huske.

Link to comment
Share on other sites

Det mest effektive jeg har prøvd så langt er "Lewis Lead Remover"

Det er en gummiplugg som man legger en messingtrådduk over. Man kan regulere diameter på pluggen ved å skru på en stillskrue som komprimerer pluggen. Man må selvsagt ha en plugg som passer til kalibret.

Men har funnet ut at 3 slitte duker på .38 pluggen passer perfekt til .44 og.

Dette skader ikke løpet ved fornuftig bruk, har brukt en slik i minst 10 år uten problemer.

Lead Removeren fås kjøpt på Midway mener jeg å huske.

 

Inerarms pleier åog å ha de inne :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset!

 

Interarms hadde ikke Lewis Lead Remover i kaliber .38, men de ventet inn en sending til uken. Så den ligger forhåpentligvis i postkassa mi når jeg kommer hjem fra Mysen.

 

Sjekket litt rundt på nettet og så også at det var mange som sverget til noe de kalte Chore Boy kobberskrubb. Fremgangsmåten var at de tok et "strå" av denne skrubben og viklet rundt en pussebørste.

 

Får sjekke om RIMI har kobberskrubb.

 

MVH 700 ADL

Link to comment
Share on other sites

KG12 mantelfjerner funker som f... på både mantel, bly og kruttslam. Har også nrukt pussepropp med Autosol. Denne er det en del slipemiddel i så vet ikke hvor bra det er å bruke mye av det, men det funker bra. Har brukt en del av det selv både utenpå og inni tønna. Det blir blankt og fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...