Jump to content

Tankelek - muffe på salong?


SSamiK

Recommended Posts

Har lekt litt med tanken om å få montert ei muffe på CZ 452 Varminten min. Tanken bak er muligheten for å skyte f.eks .17 Match i den.

Selvsagt mest fordi det kunne vært morsomt.

 

Hadde selvsagt vært morsommere med .17 HMR, men de får ikke plass i magasinet så det vil jeg anta at krever mer jobb enn fornuftig.

Har forsåvidt ikke sjekket, men tror .17 Match passer i magasinet.

Noen som har noen tanker rundt dette?

Vil det i det hele tatt være mulig å få til?

Link to comment
Share on other sites

Njaaa.. Gav så lite for 452'n, så ser ikke økonomi i å bytte den ut med det første.

 

I første omgang er dette bare en tankelek... Om det går lengre, så blir pris en mulig ting å tenke på.

Men hvorfor en 455? Er ikke interessert i .22WMR, og det går vel uansett ikke å bytte mellom .17HMR og .22lr i en 455 heller?

Link to comment
Share on other sites

Jo du kan bytte mellom 17hmr og 22lr i en cz455. Mener du kan bygge om magasinet og så du ikke trenger 2.

17hmr er en glimrende kråkedreper, jeg tror og som nevnt over at 17mach 2 ikke blir med oss i fremtiden, den er rett og slett overflødig (i mine øyne da).

Link to comment
Share on other sites

Men om vi ser bort fra 455, og konsentrerer på tankeleken; La oss si at jeg ØNSKER en 452 med muffe og et ekstraløp i .17HM2, fordi det er noe "ingen andre" har. Jeg har allerede 452'n, som jeg fikk grisebillig, hva trenger jeg?

 

Muffe - koster rundt 1000 - 1500 såvidt jeg har sett på nett.

Hvordan priser må man regne med for å få montert muffe?

 

Er det noen praktisk forskjell i løp til en .17HMR og en .17HM2?

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kammre den i 17HMR og bruke den som enkeltskudd?

Tja, det kunne vært en mulighet.

Brotsj var ifølge min våpensmed tilgjengelig, så det er ikke en stor problemstilling.

Så da trenger jeg et løp i rett kaliber, muffe, en villig våpensmed m/brotsj og "litt" kroner for jobben. Så for meg at jeg kunne ha benyttet varmintpipe i .17 kaliber.

 

Bare så det er klart, dette er IKKE en planlagt operasjon, i alle fall ikke enda. Gjentar meg selv, dette er en lek med tanken på om det er mulig og hvilken deler som eventuelt hadde vært best å benytte. :wink:

 

JEG ville byttet den ut med 455, det er det fornuftige å gjøre

Vel, siden det er det fornuftige å gjøre:

Hva kan man regne med å få igjen for en 452? Lønner seg sikkert selge den privat fremfor å levere den i innbytte regner jeg med. Men det må sjekkes.

 

Har vært inne å tittet på 455'n nå.. To av de ser forsåvidt fine ut, men to ting jeg beit meg merke i: Er løpsbytte så omstendig som det så ut som i videoen Schou har på nettsiden? Ser ut som man må demontere ganske så mye...

Og jeg finner ikke ekstraløp til varmint eller thumbhole versjonene på siden til Schou, finnes det ikke enda eller er siden dårlig oppdatert?

 

 

Det ble litt OT i forhold til trådtittelen, men det får gå.

Link to comment
Share on other sites

Ja/nei, det er slik det ser ut på videoen, men det er ikke omstendelig, tar et par minutter å bytte løp fra start til slutt. Jeg har ikke treffpungtsendring heller ved løpsbytte om jeg gjør ting i samme rekkefølge hver gang.

 

452 holder seg greit i pris og en .22/17 pakke får man under 5000 nå tror jeg.

Løp til varmint er vel ikke å få løst enda, noen må rette meg om jeg har feil:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...