Jump to content

Stor prisøkning på mckenzie?


telang

Recommended Posts

Kjøpte et Nikon-sikte hos xxl for noen dager siden.

Stod da en stund og vurderte et McKenzie til rundt kr 1000 før jeg endte opp med Nikon til 500 kr mer, da jeg likte dette litt bedre.

Var nettopp innom xxl.no igjen for å finne et sikte til en .22. -Og nå har dette: http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/ki ... ys-1074133" target="_blank plutsetlig gått opp med 1500 kr.

Dette må da være i overkant høy prisøkning på bare noen dager???

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke uttale meg om kvaliteten på MacKenzie, men prisene de har nå er de samme som de har hatt i hvert fall 6 mnd.

Så om du ikke blingsa, og faktisk så det til under 1000, så var det kraftig rabattert.

 

PHOXX f.eks, ser relativt lik ut, var det lys i den du så på til under tusenlappen?

 

(Både PHOXX og MacKenzie er XXLs egne OEM produktnavn for alt mulig rart de importerer selv, fra forskjellige leverandører.)

Link to comment
Share on other sites

Er helt sikker på at det var Mckenzie som var så rimelig. Den prisen er vel nå en borte for godt sikkert, og det er mulig det var et tilbud av noe slag, men det sto ikke noe spesielt om det.

 

Noen som vet hvordan Nikon Prostaff som jeg endte opp med er, sånn kvalitetsmessig? Den er montert på en .223 og virket umiddelbart bedre en Tascoen som jeg hadde fra før.

Jeg byttet også ut en Tasco som satt på salongen med en BSA Sweet 22, og skyter plutselig vekk senteret i skiva på samme hold og med samme ammo og anlegg som jeg brukte med Tascoen da jeg bare av og til fikk en slenger inn mot senter og alle skuddene nærmest virket som om de prøvde og unngå treffpunktet fra det forrige :smile:

BSA'en hvirket ihvertfall som en stor forbedring fra den gamle kikkerten. Det blir spennende å prøve Nikonen på skikkelig bane til torsdagen...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel få som vil påstå noe annet enn at Nikon kan optikk. De Nikon-siktene jeg har sett har alle virket svært bra for sine respektive prisklasser.

Det høres bra ut. Jeg synes den er helt fin å se gjennom mtp lys og retikkel. Det jeg er spent på er hvor godt den holder treffpunktet, som var det jeg ikke syntes hvirket altfor godt på Tascoene.

Link to comment
Share on other sites

Er helt sikker på at det var Mckenzie som var så rimelig. Den prisen er vel nå en borte for godt sikkert, og det er mulig det var et tilbud av noe slag, men det sto ikke noe spesielt om det.

 

Noen som vet hvordan Nikon Prostaff som jeg endte opp med er, sånn kvalitetsmessig? Den er montert på en .223 og virket umiddelbart bedre en Tascoen som jeg hadde fra før.

 

Men var det lys i den? Burde være en grei sak å huske.

 

Har selv en nikon prostaff 3-9x40, er solid og optisk grei. Eneste grunnen til at den vurderes byttes er at det ikke er trivielt å fikse åpne tårn til den, noe som er et savn på .22lr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...