Jump to content

Utbytting av garderobe....


CCOB

Recommended Posts

Jeg var i uka som var og leverte inn søknader om utbytting..... ikke for at jeg er har dårlige våpen, men de bringer meg ikke opp dit jeg vill :-)

 

Så når pappir mølla er igjennom så skal følgende ut:

 

Colt python 4" 357 (mag.1)

Vektor 9mm (spes pistol)

Kongsberg Colt mangler serie nummer på sleiden. blank (45 ACP)

Muligens en Rossi 38 spes. (spes revolver)

 

Så skal jeg inn med:

Pardini GT9

Pardini sp 32

En 22 pistol til spes felt

En 22 Revolver til spes felt

 

 

I denne forbindelse så lurer jeg på hva dere anbefaler til 22 spes felt jeg har prøvd beretta 71, og dette er ett våpen jeg kan meget godt trives med...

 

Som spes felt revolver så hører jeg mye rart slik som at du får bedre avtrekk og treffsikkerhet med 38 for du kan justere den såååå mye mer enn 22 ,jeg vet ikke om dette er gamle tanker eller hva?

 

Så det jeg egetnlig lurer på er hva har dere i spes felt? beskriv gjerne med link til produkt.

 

MVH

CCOB

 

God helg :-)

Link to comment
Share on other sites

Generellt trenger en .22 mere kraft i anslaget for å tenne patronen enn en .38 ladd med federalhetter. Men Fiocci Maxac cal.22 patroner går veldig lett av med min mod 17. Hardere DA avtrekk krever bedre teknikk for å skyte greit, men du får raskere slagtid på kjøpet noe som ikke er helt uvesentlig i en spes.revolver.

Lettere rekyl gir også mindre treffpunktsendringer ved feil grep osv. Skjøt 561p på et hurtigstevne med spes.revolveren for et par dager siden,tror ikke jeg hadde hatt mere poeng med .38 spes.revolveren..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å bytte ut min spesialpistol Manurhin PP22 til en spesialbygd Hämmerli X-Esse short. En kamerat har den, og til meg å være fikk jeg meget bra resultat på hurtig SP når jeg lånte den.

Som SR har jeg en S&W 14-3 som er spesialtunet av Roy Baumann. Den er i .38 og er helt topp. Muligens er det en ulempe på de alle lengste holdene med svakladet 38 med wadcutter. Men så er det også totalt misforstått med langhold i SP/SR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...