Jump to content

Søylebedding kontra låskassebedding ?


Mikko

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Ja

Søylebedding hjelper på likt moment på låskasseskruene hver gang. Låskassebedding hjelper på likt opptak av rekylkrefter i stokken.

Vet ikke helt hva du tenker på med likt moment, men det er momentnøkkelen som sikrer likt moment hver gang. Nå er jeg klar over at noen merker bolthodet og anleggsflaten med en tusj, kjørnermerke osv slik at de drar til bolten like mye hver gang men rent teknisk er ikke det noe fullgod måte å vite om man har samme moment eller ikke selv ved søylebedding imho. Om det utgjør noe forskjell i presisjon eller ikke skal jeg ikke si noe på.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva du tenker på med likt moment, men det er momentnøkkelen som sikrer likt moment hver gang.

Jeg tenker på at treverk ofte lever med temperatur og luftfuktighet. Man må uansett bruke momentnøkkel hvis man skal få samme moment som forrige gang, men momentet endrer seg ikke med stokkens bevegelser.

Link to comment
Share on other sites

Ja

Søylebedding hjelper på likt moment på låskasseskruene hver gang. Låskassebedding hjelper på likt opptak av rekylkrefter i stokken.

-Så en alltid dempet 17 hmr i ny stokk nesten fri for rekyl vil ikke dra spesiell nytte av no låskassebedding da regner jeg med? Ble foreslått det, men søylebedding er vel bedre anvendte kroner?

 

Gleder meg til å se Savage 17hmr'n ut av den litt slaskete plaststokken den kom i og nedi en green forest camo Evolution stokk pluss duracoat på pipa :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...