Jump to content

Problem med die sett.


CokaTommy

Recommended Posts

Hallo!

Kom ei pakke i posten her med Lee 38/357 dier , så greit ut til jeg skulle bruke de( er pakka med factory crimp)

For meg ser det ut som om en av diene er feil, dvs bullet seater og factory crimpe er litt for like:)

Den ene står det Lee 38-357 F1

På den andre Lee 38/357 GO (eller event 60)

Noen som kan si om en av de skal være bullet seater die?

Link to comment
Share on other sites

men den andre er nesten helt lik, og når jeg tester den kan jeg skru alt i bunn uten at kula blir presset ned... Så da er spm hva skal det stå på bullet seater dia? (når jeg kikker inn i diene på de to det er snakk om her så godt som like, ikke noen "pinne" som det er i de andre bulletseater diene jeg har til andre kalibere...)

Link to comment
Share on other sites

Se under diene, Factory crimpen skal ha en sizer-ring, slik som sizer-dien din. Seater dien skal ikke ha en slik ring, kun en kon inngang. Diameteren i inngangen er altså større.

 

At de er relativt like er ikke så rart siden de begge er seater dier, med den forskjell at factory crimpen i tillegg sizer hele hylsen utvendig. Med andre ord så er det egentlig ikke nødvendig å bruke seater dien hvis du ønsker å bruke factory crimpen.

Jeg bruker sparat seater pluss factory crimp, men på factory crimpen har jeg skrudd bort all crimp. den brukes kun til å etter-size patronene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...