Jump to content

noen som kjenner til disse gordon setterene


308nm

Recommended Posts

.FINN-kode: 33467937

.

Gordon setter valper til salgs

 

 

 

 

3 bilder

Se alle bildene.

 

 

 

 

 

 

Pris ikke oppgitt

 

 

 

Kjøp sikkert

Frys betalingen til du mottar varen

..

Beskrivelse

 

Valper født 9/4-12 (5 hanner og 4 tisper)

Valper etter Rastebergets Bj Tyra (etter Tiurheimens Bess/Finnhuva's Jerv Viking) og V'joop Du Marais De La Gordonniere ventes i slutten av påsken 2012. Tyra er en typisk og solid skogsfuglhund, Joop er etter noe av de beste europeiske linjer og har 7 jaktchampions i stamtavla. Begge hundene har særdeles godt gemytt. Tyra er en ekte gammelgordon da hun ikke har engelsksetterblod i seg fra verken lovlige eller ulovlige engelsksetterinnparringer i Norge. Valper er leveringsklare ca. 1. juni. Joop har også et kull med mor til Tyra som nå er et år. Dette kullet ble ektremt jamt og flott med nydelig gemytt, lettdressert og med tidlig og meget sterkt standinnstinkt.

 

FINN.no / Torget / Til salgs / Dyr og utstyr / Hunder / Stående fuglehunder

 

<< Forrige ResultatNeste >>

 

Lagre annonsen Tips en venn Del på Facebook Del på Twitter Skriv ut

 

Sist endret: 11. april 2012 11:47

 

FINN-kode: 33467937

.

Gordon setter valper til salgs

 

 

3 bilder

Se alle bildene.

 

Pris ikke oppgitt

 

Kjøp sikkert

Frys betalingen til du mottar varen

..

Beskrivelse

 

Valper født 9/4-12 (5 hanner og 4 tisper)

Valper etter Rastebergets Bj Tyra (etter Tiurheimens Bess/Finnhuva's Jerv Viking) og V'joop Du Marais De La Gordonniere ventes i slutten av påsken 2012. Tyra er en typisk og solid skogsfuglhund, Joop er etter noe av de beste europeiske linjer og har 7 jaktchampions i stamtavla. Begge hundene har særdeles godt gemytt. Tyra er en ekte gammelgordon da hun ikke har engelsksetterblod i seg fra verken lovlige eller ulovlige engelsksetterinnparringer i Norge. Valper er leveringsklare ca. 1. juni. Joop har også et kull med mor til Tyra som nå er et år. Dette kullet ble ektremt jamt og flott med nydelig gemytt, lettdressert og med tidlig og meget sterkt standinnstinkt.

 

Skriv ut eller kjøp blekk

 

Brukere og annonsører plikter å overholde reglene for FINN torget.

Regelbrudd? Klikk her.

 

Jan Asbjørn Saga

 

Mobil917 65 130

 

Send epost

 

Ønsker ikke kontakt med telefonselgere, og annonserer som privatperson

 

Bjervagate 16, 3825 Lunde

 

Stort kartFlyfoto3D-kart

 

Trygg handel

 

1.Unngå forskuddsbetaling

2.Bruk kjøpekontrakt

Mer om forbrukertrygghet

ANNONSE FRA LETSDEAL.NO50% rabatt på luksushåndklær fra BadaBoom.no. Gavepakke til 249 kr. Ord. 499##kr

kr 499,-Nå: kr 249,-

 

- 50%

 

FINN-kodesøk

Om FINN.no

Partner login

Bli bedriftskunde

Kontakt oss

Jobbe i FINN

FINN labs

FINN annonseweb

 

 

© 1996-2012 FINN.no AS

Innholdet er beskyttet etter Åndsverksloven. Bruk av automatiserte tjenester (roboter, spidere, indeksering m.m.) samt andre fremgangsmåter for systematisk eller regelmessig bruk er ikke tillatt uten eksplisitt samtykke fra FINN.

.

 

Gi tilbakemelding.

 

om kjenner til denne

Link to comment
Share on other sites

Tispa har startet 1 gang på jaktprøve, 2011. Hun har tallkarakterer 226222. Ihvertfall på denne starten er det ikke stort å skryte av. Total mangel på jaktlyst, fart og det meste. Tispa er totalt upremiert(såsant den ikke er premiert i utlandet) og jeg ville aldri ha kjøpt valp etter upremierte bikkjer uten å kjenne linjene svært godt og sett den spesifikke hunden i aksjon.

Faren kjenner jeg ikke til.

Mitt tips er å styre unna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg viille aldri vurdert å kjøpt valp etter upremierte hunder når disse er ukjente for meg.

 

Hvis en derimot kjenner godt til foreldres egenskaper enten personlig eller fra folk med peiling som en stoler på er ikke jaktpremiering alfa omega, så fremt man bare skal ha en jakthund.

 

Hvis en selv planlegger en jaktprøvekarriere og et mulig oppdrett en gang i fremtiden skader foreldres premieringer absolutt ikke.

 

Nå er dette i tillegg linjeavl som kan forsterke arvede egenskaper hos avkom, bra som dårlige så det er enda en faktor å ta i betraktning.

 

Når oppdretter har startet 1 gang på jaktprøve med heller elendig resultat sier det dessverre endel om seriøsitet eller mangel på sådan.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha det beste av Gordonsetter,så leter du ikke på Finn.no!Er flere spennende kull på gang nå,noen er akkurat født.Om du vil kan jeg hjelpe deg med å finne no som du har stor sjans å få til en bra hund,med rett dressur og trening selvsagt!Send meg en Pm

Link to comment
Share on other sites

Kullet er planlagt ut fra mål om ivaratakelse av de opprinnelig særpregete gordonsetteregenskapene, så vidt meg bekjent. Tispeeier har prioritert jakt over prøver, ja. Kullet retter seg tydelig inn mot valpekjøperne som kjenner linjene og/eller deler dette avls- og egenskapidealet, det vil si kjøpere som regner akkurat dette som de ønskete bikkjene, og definerer denne avlsstrategien som seriøst gordonsetteroppdrett. Som meg :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kullet er planlagt ut fra mål om ivaratakelse av de opprinnelig særpregete gordonsetteregenskapene, så vidt meg bekjent.

Burde jo bare være positivt da altfor mange har avlet høyfjellshunder de siste 15 årene.

Er vel ikke mange igjen av "ur-gordon settern" lenger :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det Hoho skriver, og kan si meg enig i noe av det. Skal man handle valp fra upremierte linjer skal en kjenne linjene godt. Det å ikke prioritere høyfjellshunder er ikke det samme som ikke å prioritere jaktprøver. Det blir arrangert en mengde jaktprøver på skog, og om man ønsker å avle hunder primært for skog, bør en vise det frem med resultater fra nettopp skogsfuglprøver.

Likevel, Gordonsetteren var enerådende på våre høyfjellsprøver i eldre tider, helt frem til engelsksetteren og etterhvert også pointeren totalt feide den av banen(eller fjellet).

 

Det er heller ikke sånn at en god skogsfuglhund ikke kan gjøre det bra på fjellet, eller omvendt. Noe linjebetont, selvfølgelig. Men til syvende og sist er det hvor mye arbeide eier legger i hunden, som har størst betydning.

Link to comment
Share on other sites

har sanns for det med gammel gordon så derfor har jeg kjøpt en han hund av han. måtte ta min 13 år gammel gordon i høst . en jeg synes var en typisk gammel gordon.derfor en fra dette kullet. begge foreldrene er registrert i nkk. gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

OK. Ønsker deg lykke til med valpen. :D

Har vært inne på DogWeb og sjekket faren til valpene og det er en hund med fart og trøkk og som har startet endel på prøver. Faren ser ut som han er tatt inn fra Frankrike og har ganske mange parringer her i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...