Jump to content

Para-Ordance justerbart baksikte


janove

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg en Para Ordance Hi-Cap LDA.

 

er fornøyd med pistolen men vil bytte ut baksikte mot et som kan justeres.

 

Har noen en formening om hva/hvor jeg kan finne dette.

 

Helst noe som ikke trenger og modifiseres før at passe.

Link to comment
Share on other sites

Hei janove ;)

Har fått lagt av en SSP og er ute i samme ærend ift sikter. Har fått oppgitt pris på 1800 kroner for installering av justerbare sikter, men ikke fått spesifisert om det er novak eller bomar-sikter og om det er både for- og baksikte som skiftes. Syns det var litt dyrt og tenkte å undersøke litt hos flere verksteder.

 

EDIT:

Der var Midway oppe igjen ja. Ville disse siktene være brukbare? Tenker da først og fremst på feltskyting.

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/617695&ff_pos=5&ff_origPos=5&ff_simi=98.49&ff_TrackGUID=4F853BD1-86DE-89C6-710F-7F0000011848

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med PVAS idag og det ser ikke ut til at det finnesnoen sikter som passer rett inn.

 

Snakket videre med dem om at det i stort sett er at bestille uansett sikte og så må det freses i sleden før tilpassning.

 

Synes dette er rart med tanke på at det er produsert et par Para opp gjennom åren.

Link to comment
Share on other sites

Disclaimer: Jeg har ikke peiling. MEN etter det jeg kan lese på det allvitende nettet så SKAL det finnes drop in justerbare sikter fra bl.a. LPA og Springfield. Det skal ikke være nødvendig med fresing av sleiden på LDA eller SSP for å montere novak-sikter, men bomar-sikter skal være et voldsomt styr (noe med å først sveise igjen eksisterende dovetail for å å frese opp på nytt).

 

Har kontaktet en jeg kjenner i USA som muligvis kan kaste lys over mulighetene, men i siste instans er man vel begrenset til hva verksted/børsemaker vil stå inne for, om man ikke skal finne frem hammer og tang selv.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok de mener om det ikke har vært frest ut siktespor før, men bilder på nettet viser jo at på Para Hi-Cap er det noen som allerede har gjort det. Da gjelder det bare å vite hvilken standard de har frest etter, om det er Colt, Bo-Mar, Heinie eller Novak.

 

Dette vet nok gutta i Para, så det er vel bare å fyre av en mail til kundeservice?

Link to comment
Share on other sites

Snakket videre med dem om at det i stort sett er at bestille uansett sikte og så må det freses i sleden før tilpassning.

 

 

Vet ikke hva du bruker LDAen til, men husk at du da ikke lenger kan bruke den til IPSC Production. Skyter du ikke det, er det jo ikke noe problem.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk følgende svar fra Para sin kunde service:

"The only adjustable sight we have would require machining of the slide. Currently there are not any aftermarket sights that would be drop in parts. All would require some fitting or machining. Unfortunately we are not offering any custom work at this time. However, we may offer it in the near future."

Link to comment
Share on other sites

Vel, da har jeg fått svar fra min venn i USA - han mener at for ren blinkskyting er svarte sikter det beste, og at det bør gå an å finne novak-sikter som passer med et minimum av fresing, for eksempel disse:

http://www.midwayusa.com/product/319498/lpa-tpu-target-rear-sight-llama-45-new-model-steel-blue

 

Litt pirking blir det nok uansett.

 

Tror for min del at jeg tenker litt mer på det før jeg slipper noen løs med maskineri.

(Edit: hadde postet gæren lenke)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg var inne og lette etter siktet på Midway, men fant det ikke... Hvis jeg tolker pakken riktig så er nummeret 06385. Jeg trenger det ikke(nytt i eske), så du kan sikkert kjøpe det om du vil. Jeg bor i Oslo, men er endel i østfold gjennom jobben(Askim, Mysen og deromkring). Hvor i østfold holder du til? Send gjerne en PM.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det hadde vart topp hvis vi på en eller annen måte kan få til og møtes.

 

Hvis det passer kjøper jeg det mest sannsynlig av deg. Ska google litt om det og se hvis det finnes noen som har en referanse til det, i samband med min Para.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått svar fra Para på nytt. Kan ikke si at jeg blev så mye klokere men det kan godt hende at noen her inne vet hvordan vinkler og grader er på ulike sikter.

The rear dovetail cut should be .375" @ 30 degrees and the front sight is .215" @ 20 degrees.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...