Jump to content

Pol metall-polish pasta i børseløpet?


smaug

Recommended Posts

Vet ikke helt om jeg har lagt egget nå eller ikke, men jeg tenkte jeg skulle prøve Pol Metall-polish som jeg har hatt liggende en stund.

 

Brukte guffa på et par VFG pellets og kjørte på med friskt mot og pelletsene kom ut gørr svart. Kjørte en gang til på to nye pellets og det samme skjedde igjen. Kjørte deretter et par ganger med tørre pellets for å polere det ser bra ut så langt. Spørsmålet er om dette var kjempe dustete av meg og om dette stoffet er for sprekt. På tuben står det at den kan brukes på alt utenom forgyldning, ellers er den laget for alle typer metaller.

 

Noen som har noe erfaring med denne pastaen?

Link to comment
Share on other sites

Høres riktig ut om det kom ut svart guffe når du skrubbet med dette da den løsner opp carbon og annen dritt som har ligget igjen i løpet etter puss.

 

Bruker poleringspasta en gang i blandt i løpene og det blir rent og løpene samler godt enda :wink:

 

Bare ikke bruk det hver gang du pusser. Det sliter nok litt mere på løpene enn andre guffer.

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut. Det som jeg stusser litt på er at jeg nå har pusset løpet i 2 dager(pusset, latt løpet stå med milfoam, pusset litt mer, gått over med messingbørste, ny runde med Milfoam osv) og trodde at løpet skulle være rimelig rent, men etter litt gnikking med den pastaen så var den altså køl svart gitt. Nå sitter jeg å vurderer om jeg skal pusse med metal-polishen til pelletsen ikke blir sort lengre eller om det er virkestoffet i metal polishen som gjør at den blir sort i kontakt med stål? Kan virkelig alt være karbon?

Link to comment
Share on other sites

Var noe sånt jeg kunne tenke meg Per. Jeg har pusset ganske godt pipa med både skum og Gyttorp våpenolje, masse pellets osv så at de skulle bli så sort etter såpass med pussing kan bare bety at det er noe annet enn karbon som kommer ut.

 

Hvis noen lurer på hva jeg egentlig har brukt så er det dette:

http://www.2spi.com/catalog/supp/supp3a.php

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...