Jump to content

Tips til billig Sjøjaktshagle


Jon H.

Recommended Posts

Hei, jeg har planer om å dra en del på sjøen når høsten kommer og har vurdert å søke om en billig halvauto/pumpehagle i kaliber 12-89 til maks 5000 og helst ikkje letter enn 3,3kg.

Er open for alle forslag:

 

MVH. Jon H :smile:

 

PS! Har sett litt på Baikal MP-153 men er litt usikker på trykktestinga og kor godt den tåler harde tunge stålpatroner eller hevishot.

Link to comment
Share on other sites

Hva med Mossberg 935? Halvauto i 12/89. Kosta ikke mer enn 5 lapper da jeg kjøpte min for et par-tre år siden. Vet at Remington 870 nødvendigvis ikke er så driftsikker som man skal ha det til. Kjenner iallefall 2 med denne børsa som sliter litt med denne.

Link to comment
Share on other sites

Har vert inne på Winge Våpen sin nettside og sett Mossberg 935 men jeg er litt uskikker på hvordan det blir med tilpassinga på den da eg bor ca 9 - 11 timer i fra selve butikken det gjør at eg sansynlig vis må bestille den, dermed får eg ikkje prøveholde den før eg får den i huset. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

har brukt Remington 12/89 på sjøen i flere år med godt resultat, fordelen med denne er at den er lett å plukke fra hverandre og spyle med ferskvann etter bruk. Jakter fra sit on top kajakk med hagle og fra land med rifle - og sjøvann får en på hagla uansett.

 

Kjøpte min brukt ferdig duracoated og har også mistet den i vannet ved et par anledninger uten at den har tatt synlig skade av det. (Det gjelder å feste hagla med tau til kajakken).

 

Lykke til.

 

Mvh

 

Jon

Link to comment
Share on other sites

Hei, takk for alle svar, det ser ut for at eg går for en Remington 870 Supermag. synth. da denne er mulig å skaffe hos ein rimelig lokal forhandler (er ikkje 100% sikker endå). Så da gjenstår det bare å sanke sammen sparegris og lommebok, søke og er jeg heldig får jeg igjen søknaden før gåsejakta starter (går ikkje så fort med søknadsbehandlig her jeg bor(2 - 4 mnd)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...