Jump to content

Benneli SBE ll på trap banen.


oddemannen

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat kjøpt meg halvauto hagle og tenkte ta meg noen turer opp på trap banen.

I og med at denne ikke kan knekkes lurer jeg på følgende.

 

Er det lov å fylle et nytt skudd i magasinet for hver gang jeg har skutt, slik at lading av neste skudd går automatisk eller må jeg dytte et nytt skudd inn i løpet selv for hver gang?

Link to comment
Share on other sites

Trap:

Jeg legger en patron i kammeret med sluttstykket i bakre stilling nå jeg står på plata og ikke før. På samme måte som o/u folka gjør det. Slipper frem sluttstykket når jeg skal skyte. Skyter skuddet, legger i ny patron, venter på min tur.

 

Har tomt våpen når jeg beveger meg mellom platene.

 

Ser innimellom medfølende på sidemannen som får tomhylsene i tinningen.

 

Skeet:

Laster inn 3 patroner på samtlige standplasser unntatt 4ern, laster 4 der, 2 på 7ern og 1 x 2 på 8ern

 

Sporting:

2

 

Plukker opp tomhylser når alle har skutt ferdig.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Jeg hadde et par tre klikk i løpet av serien, når jeg la patron i kammeret og "klikket" frem sluttstykket.

Syns det var rart med Benneli SBEll og tenkte derfor kanskje det var på grunn av måten det ble gjort på.

 

Noen som har erfaring med det?

Link to comment
Share on other sites

Var det merke på tennhetta da? Hvis det var det er det patronene, ikke hagla. Finnes det ikke merke stemmer det nok at sluttstykkehodet ikke hadde rotert på plass. Da blir tennåla for kort til å nå frem.

 

Demonter, puss og olje opp sluttstykket på nytt.

Sørg for at det ikke ligger ubrent krutt og slam i kammerenden.

 

De skal panke og gå uansett hvor møkkete de er men det kan jo være verdt å prøve.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Trap:

Jeg legger en patron i kammeret med sluttstykket i bakre stilling nå jeg står på plata og ikke før. På samme måte som o/u folka gjør det. Slipper frem sluttstykket når jeg skal skyte. Skyter skuddet, legger i ny patron, venter på min tur.

 

Har tomt våpen når jeg beveger meg mellom platene.

 

Ser innimellom medfølende på sidemannen som får tomhylsene i tinningen.

 

Skeet:

Laster inn 3 patroner på samtlige standplasser unntatt 4ern, laster 4 der, 2 på 7ern og 1 x 2 på 8ern

 

Sporting:

2

 

Plukker opp tomhylser når alle har skutt ferdig.

 

 

-L-

 

Dette er samme metode som jeg har brukt når jeg har skutt med min halvauto. Men jeg lader kun 1 og 2 skudd på skeeten... man skal aldri lade før det er sin tur til å skyte, men man kan ha skudd i kammer og sluttstykke tilbake.

 

Ellers kan jeg nevne at man skal forhindre at tomhylser kastes på naboskytter, dette er vel mer aktuelt ved konkurranseskyting enn trening, men det går jo an å spørre personen til høyre om det er greit at det innimellom kommer en tomhylse flygende. Et syltetøystrikk er ofte tilstrekkelig for å hindre dette.

 

Ang det med klikk, jeg har en benelli super 90. På trapbanen gjør jeg det slik at jeg er klar til å slippe frem sluttstykket når skytteren før meg skyter. Tvert det smeller trykker jeg på utløserknappen, og sluttstykket smeller i lås. Patronen ligger da på plass i kammeret. Jeg slipper da at denne bevegelsen utløser ny due. Jeg har aldri vært plaget med klikk pga dette. Kan ikke huske å noen ganger ha hatt klikk på den hagla faktisk.... Prøv å puss, som nevn over, og sjekk for anslag i tennhetta hvis problemet ikke gir seg. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...