Jump to content

Pris på ZEISS VICTORY DIAVARI 2,5-10X50 T* LYS????


SniperElite

Recommended Posts

Hei godtfolk.

 

25x10x50v.jpg

 

Jeg har en ZEISS VICTORY DIAVARI 2,5-10X50 T* LYS som jeg lurer på å selge, grunnen er at jeg leker med tanken på å opgradere til en med 72 åpning.....

 

Ska nå sende inn denne jeg har til Zeiss for å fikse lyset i den. ( har hengt seg opp ved 2 anledninger så da blir det inn på gratis service, og jeg regner med at de da også går over linser mm. så den blir som ny. har ingen skader fra før heller men en service er alltids bra for mulig å øke verdien?

 

Spørsmålet må da bli, Hvor mye kan jeg forvente å få for en slik kikkert? den er 6 år gammel. litt slitt "lyshus" siden jeg har bært geværet på skuldra men ellers 100% strøken. Har alltid vært BC på den!

 

QR ringer og baser som passer til Sauer 202 kan medfølge.

 

Noen som veit? Eventuelt vil kjøpe?

 

MVH Vidar Stee

Link to comment
Share on other sites

Hvis du betalte 17500 så har du bet allllllt for mye. Jeg bet 13500 for min,med lotutec 56mm ,og lys.....det finnes vel ingen som betaler veiledende priser?????eller??? :roll:Betalte ikke mer en 10000 for 8x42 fl håndkikkerten min heller..... Dette var nye varer fra forhandler... Nå har jo zeiss kommet med en ny og bedre utgave så hvis du får 7500 så må du pinadø juble gut!!!!!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Zeiss har egentlig sparket kjøperne av 2,5-10x50 størrelsen i ræva ved å dumpe ut classic serien. Har sett en betydelig nedgang på 2,5-10x50 nå. 3-12x56 holder fortsatt koken siden det er en spisset skumringskikkert. Om den er strøken og med lotutech så burde du få over 10 for den likevel.

Link to comment
Share on other sites

Retikkel har også noe å si for prisen. Jeg ville ikke kjøpt retikkel 40 (som Classic'en på XXL har) til samme pris som jeg kunne ha fått retikkel 60 for. Med retikkel 60 eller 66 og Lotutec tror jeg også denne kan være verdt 10K. Med retikkel 40 og uten Lotutec er det bare Classic'en sin dorull-effekt fra 3x og ned som virkelig skiller disse kikkertene. For de som både vurderer 2,5-10 og 3-12 er jo også Winge sitt tilbud på Classic 3-12 med retikkel 60 med til å sette en øvre grense for pris. Denne kikkerten henger jo med en Victory 3-12 i skumring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk retikkel 60 er dårligere enn 40 til mørkeskyting / hjort. Helt avhengig av å slå på lyset. Har imidlertid funnet det veldig nytting ved jakt på rev der jeg er avhengig av at retikkelet dekker minst mulig. Men da står lyset på.

Link to comment
Share on other sites

Bare å legge ut kikkerten på finn.no for den prisen DU synes den er verd.. Du får sikkert solgt den,den siste idiot er ennå ikke født skjønner du :mrgreen: . Prisene på en ny zeiss er på vei ned og da følger bruktmarkedet etter .... Jeg har en victory diavari med lotutec , lys og kulebanekomp..Hvis jeg skulle ha solgt den hadde jeg forlangt 11000 men det er da en 3-12x56

Link to comment
Share on other sites

I høst skjøt jeg en stor bukk på 40 meters hold.

Den rykte til på sikringsklikk lyden og da tok jeg ikke sjansen på å bråke med lys bryter også.

Og da skjøt jeg med 60 uten lys. Hadde vært en fordel med 40 da.

 

Joda, men jeg kjøper jo uansett ikke kikkert med lys for ikke å bruke det!?

 

Betrakter ikke risikoen for å dra ut med tomt batteri som overhengende.

Link to comment
Share on other sites

Joda, ser den.

 

Jeg tenker litt annerledes mtp bruk av lys; setter på lyset på kikkerten når jeg kommer på post og lader våpen. Under skumringsjakt sitter jeg sjeldent så lenge at lyset slås av likevel; men sørger uansett for å slå det av/på igjen med ujevne mellomrom når jeg sitter og venter. Har enda ikke opplevd å ikke ha lys i siktet når jeg trengte det. Mtp på prisen av sikter i denne klassen, prisen på selve jakten og ikke minst kostnaden ved å ta seg fri fra jobb er prisen på et nytt batteri per sesong mitt minste problem :forvirra:

 

Btw. lager lyskontakten på siktet ditt lyd? Jeg er overbevist om at jeg kan slå på Victoryen lydløst; har ikke testet skikkelig med Z6i'en enda. Er mer redd for sikringen på riflen (ikke minst oppspenningen på Blaseren som fort kan gi et lite klikk om man ikke er meget forsiktig).

Link to comment
Share on other sites

K. Det er derfor vi bytter til sauer... Helt lydløs sikring ;)

Hehe. Det står en 202 i skapet også. Liker sikringen på den godt; men de andre fordelene med oppspenner og Blaseren's fordeler ellers veier opp for det ørlite klikket (som jeg etterhvert ofte klarer å unngå) for min del. Saueren tar seg av mengdetrening på banen; men ikke så mye mer etterhvert.

 

Skal gå og sjekke lydnivå på knappen på Z6i'en senere i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig off topic dette men ...Jeg lå mildt sagt steike dårlig akkurat når hjorten kom. Skjøt den liggende på rygg med anlegg på ene kneet. Lå på bakken og kikket på stjernene og ventet på 2 andre som satt lenger bort og lokket. Plutselig bare var den der :c) Med den mildt sagt klønete stillingen så ble det kjempelyd av ... sauer sikringen. Vet jeg klarer å få til lyd på zeiss lyset også om jeg vil... Men uten skjul, knall fullmåne og hjorten nærme så tok jeg ikke sjansen til å slå på lyset. Og dæven det retikkel forsvant uten prikk grunnet en kombinasjon av sterkt månelys og hjorten stod i skyggen. Men det gikk bra :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Dersom du anser en liknende situasjon som sannsynlig igjen da er retikkel 40 kanskje veien å gå (eller å ha lyset på hele tiden...). Det blir litt som diskusjonen med m98 kontra andre rifler når man repeterer med riflen opp/ned. Sikkert kjekt å kunne for de som trenger det. Jeg anser det som usannsynlig at JEG trenger det spesielt ofte, samtidig som rådyrene jeg oftest jakter på sjeldent angriper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lå mildt sagt steike dårlig akkurat når hjorten kom. Skjøt den liggende på rygg med anlegg på ene kneet.

 

Denne stillingen kunne jeg godt tenke meg å se et bilde av...

Klarer ikke med beste vilje å visualisere den.

 

Men ja: Det høres ikke særlig ideelt ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...